| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Wymiana przewodów hamulcowych - na co zwrócić uwagę?

Wymiana przewodów hamulcowych - na co zwrócić uwagę?

Wymiana przewodów hamulcowych konieczna będzie wtedy, gdy są mocno skorodowane, a w skrajnym przypadku pęknięte, co może doprowadzić do wycieku płynu i nagłej awarii hamulców. Jak w razie konieczności je wymienić?

Do wymiany przewodów hamulcowych niezbędne będą dedykowane klucze. Jako, że przewody są poprowadzone pod podłogą samochodu, będziemy musieli także skorzystać z kanału lub podnośnika samochodowego. Jeżeli zdecydujemy się na samodzielną pracę, pamiętajmy o właściwościach płynu, który jest substancją bardzo agresywną. Każde nieopatrzne rozlanie płynu na lakier, czy elementy naszej garderoby może skończyć się na pozostawieniu odbarwionych miejsc. Niewskazany też jest dłuższy kontakt płynu ze skórą. Nie powinniśmy zbyt długo zwlekać z wytarciem umoczonych w płynie rąk.

Inspekcja i kupno przewodów

Jeżeli jeden z przewodów przecieka, zadbajmy o to, aby usterka nie powtórzyła się wkrótce ponownie i zróbmy przegląd wszystkich odcinków. Oprócz przewodów sztywnych, w samochodach występują także przewody elastyczne. Te również mogą być sparciałe i ostatecznie ukruszyć się powodując przeciek.

Przewody hamulcowe możemy kupić w wersji dedykowanej do danego typu samochodu lub wybrać wersję na wymiar, którą następnie doginamy w taki sposób, aby były poprowadzone tą samą drogą, co poprzednie.

Zobacz też: Opel Astra H/Zafira B: wymiana klocków i tarcz hamulcowych

Klucze do odkręcania przewodów hamulcowych

Jeżeli wymianę przewodów hamulcowych będziemy chcieli wykonać samodzielnie, czeka nas zakup klucza oczkowego z wyciętym przejściem dla przewodu. Takie klucze mają większą powierzchnie opasającą nakrętkę i zmniejszają ryzyko ich zniszczenia (objechania). Z pewnością będą nas czekać kłopoty z odkręceniem poszczególnych elementów. Zanim zabierzemy się do pracy, popsikajmy odpowietrzniki i nakrętki przewodów penetratorem. Sprawdźmy również możliwość odkręcenia odpowietrzników, a także ich drożność. Jeżeli nie możemy ich ruszyć, możemy poczekać dłużej na działanie penetratora lub ostatecznie spróbować innych sposobów – jak podgrzanie, czy uderzeniami młotka. Jednak musimy liczyć się z tym, że uszkodzenie odpowietrznika w niektórych modelach samochodów będzie równało się z koniecznością wymiany całego cylinderka, co zwiększy znacząco koszt operacji.

Przed przystąpieniem do wymiany przewodów hamulcowych, sprawdźmy możliwość odkręcenia odpowietrzników. Unikniemy niespodziewanego kłopotu, gdy napełnimy układ ponownie płynem.

Również samych przewodów nie powinniśmy odkręcać kluczem płaskim. Jako, że przewody będą wymieniane, można je obciąć wpierw nieopodal nakrętek. Kiedy odetniemy przewody, będziemy mogli odkręcić zapieczone nakrętki kluczem oczkowym lub nasadkowym. Podczas obcinania przewodu uważajmy na wyciekający płyn. Po odkręceniu starych przewodów przechodzimy do montażu nowych.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Instytut Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy

Doradztwo podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »