| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Wymiana przewodów hamulcowych - na co zwrócić uwagę?

Wymiana przewodów hamulcowych - na co zwrócić uwagę?

Wymiana przewodów hamulcowych konieczna będzie wtedy, gdy są mocno skorodowane, a w skrajnym przypadku pęknięte, co może doprowadzić do wycieku płynu i nagłej awarii hamulców. Jak w razie konieczności je wymienić?

Prowadzenie nowych przewodów

Jeżeli zakupiliśmy przewody na wymiar, które musimy dogiąć, pamiętajmy o umiarze w zmianie ich kształtu. Każde przegięcie osłabia metal, a podczas mocnego zaginania w spiralę (czego wymagają niektóre modele) istnieje ryzyko ich złamania. Dopasowane przewody wkręcamy łącznik lub korektor i cylinderek dedykowanymi kluczami oczkowymi z nacięciem.

Zobacz też: Peugeot 206: kontrola i regulacja hamulca ręcznego

Ważne odpowietrzenie hamulców

Jeżeli nie odpowietrzymy hamulca, pedał podczas nacisku dotknie podłogi nie wymuszając reakcji cylindrów hamulca. Samochód nadal nie będzie hamował. Aby odpowietrzanie było skuteczne musimy zacząć od najdalej położonego koła od pompy hamulcowej. Jeżeli pompa znajduje się po lewej stronie, to rozpoczynamy odpowietrzanie od prawego tylnego koła. Następnie przechodzimy do koła tylnego lewego, później przedniego z prawej strony i jako ostatnie odpowietrzamy koło przednie lewe.

Odpowietrzanie polega na wypchaniu powietrza poprzez naciskanie pedału hamulca. Przy odpowietrzaniu będą musiały uczestniczyć co najmniej dwie osoby. Jedna z nich naciskając pedał spręża płyn w układzie. Gdy przestaje pompować i przytrzymuje pedał, druga osoba odkręca odpowietrznik wypuszczając powietrze (na odpowietrzniku należy zamontować tymczasowo rurkę z ujściem do butelki, garnka czy miski). Czynność powtarzana jest aż do skutku, czyli momentu w którym zamiast powietrza, przez rurkę popłynie płyn hamulcowy. Ważne, aby w zbiorniczku cały czas stan płynu był powyżej minimum. W innym wypadku doprowadzimy do ponownego zapowietrzenia układu. Podczas odpowietrzania tylnych kół, układy z korektorem hamowania mogą wymagać obciążenia tyłu samochodu lub naciskania dźwigni korektora. Po skończonej operacji sprawdzamy przed wyjazdem na drogę, czy pedał hamulca działa prawidłowo.

Odpowietrzanie układu hamulcowego z ABS będzie utrudnione, jeżeli podczas awarii układu wyciekł cały płyn i do pompy ABS dostało się powietrze. W takim przypadku odpowietrzenie należy przeprowadzić wtłaczając płyn do zbiorniczka pod ciśnieniem.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Jopek

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »