REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Focus MK2 i C-MAX: regulacja hamulca ręcznego

Robert Kuśpiel
Wielu kierowców zapomina o sprawdzaniu oraz regulacji hamulca ręcznego
Wielu kierowców zapomina o sprawdzaniu oraz regulacji hamulca ręcznego

REKLAMA

REKLAMA

Poprawna regulacja hamulca ręcznego zapewnia jego prawidłowe działanie. W poradniku tym pokażemy jak przeprowadzić regulację hamulca ręcznego w modelu Focus MK2 i C-MAX.

Wielu kierowców zapomina o sprawdzaniu oraz regulacji hamulca ręcznego. Nawet jak „nie trzyma” prawidłowo to większość pozostawia samochód na biegu. Jest to pewne rozwiązanie jednak nie zastąpi w pełni hamulca ręcznego.

REKLAMA

Hamulec ręczny działa prawidłowo wtedy, gdy jest on w stanie zatrzymać samochód na każdej płaszczyźnie. Nie tylko na równej powierzchni, ale także na górce. Oddziałuje on na tylne koła pojazdu. Po pracach gdzie należy zdejmować linkę hamulca ręcznego lub po pewnym czasie eksploatacji należ dokonać regulacji. Nie ma konieczności zlecania tej czynności serwisowi.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana paska wieloklinowego

REKLAMA

Na początku warto sprawdzić sam hamulec ręczny. Musimy się upewnić czy faktycznie wymaga regulacji. Znane są różne sposoby. Jednym z nich jest zaciągnięcie hamulca ręcznego i podjęcie próby ruszenia. My polecamy inne rozwiązanie. Wystarczy udać się w miejsce gdzie jest górka i ustawić na niej samochód. Zaciągamy hamulec ręczny i sprawdzamy czy nasze auto będzie się poruszać do przodu. Jeśli mamy słaby hamulec ręczny to usłyszymy jak on „puszcza”, również da się to zauważyć po ruchu auta.

Przechodzimy do wyregulowania hamulca ręcznego. Na początku zdejmujemy osłonę zabezpieczającą, która znajduje się pod dźwignią hamulca ręcznego. Następnie sprawdzamy czy hamulec ręczny nie jest zaciągnięty a następnie naciskamy kilkakrotnie pedał hamulca. W ten sposób spowodujemy aktywację automatycznej regulacji luzu hamulca. Pod dźwignią hamulca ręcznego znajduje się specjalne nakrętka regulacyjna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odkręcamy ją i zaciągamy hamulec ręczny na 6 ząbek zapadki. Teraz dokręcamy nakrętkę regulacyjną i zwalniamy dźwignię hamulca ręcznego. Udajemy się ponownie na górkę i zaciągamy hamulec ręczny. Samochód powinien stać nieruchomo. Jeśli uznamy, że nie działa prawidłowo to należy wykonać ponownie regulację. Udajemy się na pustą drogę i sprawdzamy czy podczas hamowania nie ściąga samochodu na jedną stronę.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana alternatora

W przypadku braku zastrzeżeń składamy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności. Zdarzają się sytuacje, że wyregulowanie hamulca ręcznego jest praktycznie niemożliwe. W takim przypadku najlepiej unieść samochód do góry i sprawdzić jaki jest stan linek. Może zdarzyć się tak, że będą zablokowane lub uszkodzone.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA