| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Mercedes W202: wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Mercedes W202: wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Wymiana klocków i tarcz to podstawowe czynności w eksploatacji każdego auto. W poradniku tym zaprezentujemy wymianę klocków i tarcz hamulcowych w Mercedesie W202.

Na początku wymienimy przednich i tylnych klocków hamulcowych. W drugiej części wymienimy tarcze hamulcowe - nie trzeba ich wymieniać za każdym razem, jeśli jednak jest taka potrzeba, to zalecamy poszukać zestawów klocki + tarcze. Zazwyczaj cena takiego kompletu jest znacznie mniejsza niż przy zakupie każdego elementu osobno.

Zobacz też: Mercedes W202: wymiana rozrusznika

Zasada postępowania jest praktycznie taka sama dla każdej wersji silnikowej. Różnice występują w modelach C230, C280, C250TD od września 1995 oraz CLK. Auta te wyposażone są w hamulce innego typu. Wszelkie różnice zostaną przedstawione w tym poradniku. Zaczynamy od przednich klocków hamulcowych. Do wymiany będzie nam potrzebny tradycyjny lewarek razem z „kobyłkami” lub platforma warsztatowa.

Luzujemy śruby kół i unosimy samochód. Podpieramy go na podstawkach i zdejmujemy koło. Teraz podważamy za pomocą śrubokręta zaczepy mocujące pokrywę złącza wtykowego i otwieramy całą pokrywę. Teraz możemy wyjąc złącze czujnika zużycia klocków. Pamiętajmy, żeby nie ciągnąć za przewód. Teraz odciągamy na zewnątrz korpus zacisku, jednocześnie wciskając tłoczek hamulca.

Odkręcamy dolną śrubę mocującą z obudowy tłoczka korpusu. W autach wyprodukowanych do sierpnia 1995 roku, unosimy do góry obudowę tłoczka i zabezpieczamy ją poprzez przywiązanie do sprężyny. Robimy to bardzo delikatnie, żeby nie doszło do uszkodzenia prowadników. W modelach wyprodukowanych od września 1995 roku odkręcamy górną śrubę mocującą z obudowy tłoczka korpusu.

Następnie demontujemy całą obudowę i podwieszamy ją do sprężyny zawieszenia za pomocą drutu. W tym momencie możemy wyjąc klocki hamulcowe z zacisku. Wyjmujemy czujnik zużycia klocków. W zależności od rodzaju obudowy, znajduje się on we wkładce wewnętrznej lub zewnętrznej. Zdarzają się również modele, które miały czujnik we wszystkich wkładkach. Tyczy się to egzemplarzy przeznaczonych na taksówki – do sierpnia 1995.

Wszelkie zamiany wkładek miejscami albo wymiana klocków tylko po jednej stronie auta jest zabronione. Wpłynie to na nierównomierne hamowanie. Przy dużych prędkościach może to być tragiczne w skutkach. Przechodzimy do montażu nowych klocków. Póki nie są zamontowane nie można naciskać pedału hamulca. Doprowadzi to do wysunięcia tłoczków z zacisku.

Przed montażem zalecamy wyczyścić dokładnie powierzchnie prowadzące i miejsce montażu klocków. Najlepiej wykonać to za pomocą miękkiej szczotki drucianej lub szmatką nasączoną w spirytusie. Kontrolujemy w jakim stanie znajduje się osłona przeciwpyłowa. Jeżeli jest popękana należy ją jak najszybciej wymienić. Przystępujemy do montażu klocków hamulcowych.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Przed rozpoczęciem wymiany należy zakupić odpowiednie klocki i tarcze do Mercedesa W202
Przed rozpoczęciem wymiany należy zakupić odpowiednie klocki i tarcze do Mercedesa W202

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

3 Z Kancelaria Radcy Prawnego Izabela Odziemiec

ekspert z zakresu prawa pracy i prawa cywilnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »