| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Mercedes W202: wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Mercedes W202: wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Wymiana klocków i tarcz to podstawowe czynności w eksploatacji każdego auto. W poradniku tym zaprezentujemy wymianę klocków i tarcz hamulcowych w Mercedesie W202.

Na początku należy wcisnąć tłoczek hamulcowy. W warsztatach stosowany jest do tego specjalny przyrząd. My posłużymy się drewnianym trzonkiem od młotka. Robimy to bardzo ostrożnie ponieważ może dojść do uszkodzenia osłony przeciwpyłowej lub ukośnego ustawienia tłoczka. Warto wiedzieć, że podczas wciskania tłoczka, poziom płynu hamulcowego podnosi się.

Przed wciskaniem tłoczka zalecamy odciągnąć ze zbiorniczka nadmiar płynu. Robimy to za pomocą strzykawki. Odciągnięty płyn wlewamy do czystego pojemnika. Po zamontowaniu klocków należy sprawdzić stan płynu, ewentualne braki uzupełniamy nowym płynem hamulcowym. W ostateczności można użyć wcześniej zlany -  jeśli znajdował się w naczyniu wolnym od zanieczyszczeń.

Montujemy klocki w zacisku. Warto sprawdzić, czy sprężyny ustalające były ustawione równolegle do górnej krawędzi wkładki. Teraz instalujemy czujnik zużycia klocków do wkładki wewnętrznej lub zewnętrznej. W przypadku kiedy mamy go w dwóch wkładkach to wkładamy go po każdej stronie, ponieważ wtyk jest podwójny. Następnie opuszczamy obudowę tłoczka i przykręcamy ją do obudowy zacisku. Zaleca się użycie nowej śruby samokontrującej.

Jeżeli nasze auto zostało wyprodukowane po sierpniu 1995 roku to mamy do wkręcenia dwie śruby. Kolejny krok to zwinięcie czujnika zużycia klocków i zainstalowanie go w gniazdo wtykowe, które umiejscowione jest w korpusie zacisku. Zakładamy koło i przykręcamy je. Opuszczamy samochód i przechodzimy na drugą stronę auta. Po wymianie klocków naciskamy kilkakrotnie pedał hamulca. Na końcu sprawdzamy poziom płynu hamulcowego. Ewentualne braki uzupełniamy.

Tak jak zostało wspomniane na początku artykułu różnice pojawiają się w modelu 230, 280, 250TD od września 1995 roku oraz CLK. Egzemplarze te wyposażone są w sprężynę mocującą na korpusie zacisku. Wyjmujemy ją za pomocą śrubokręta. Dodatkowo prowadniki zabezpieczone są dwoma zaślepkami. Same prowadniki odkręcamy za pomocą klucza imbusowego.

Zdejmujemy zacisk i podwieszamy go na drucie do sprężyny zawieszenia. Wyjmujemy najpierw klocek wewnętrzny a następnie zewnętrzny. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Przed tym zalecamy wyczyścić dokładnie powierzchnie stykowe i prowadzące. Wykonujemy to za pomocą szczotki drucianej lub szmatki nasączonej w spirytusie. Wszelkiego rodzaju oleje są niedozwolone.

Przechodzimy do wymiany tylnych klocków hamulcowych. Zasada postępowania jest podobna. Na początku należy poluzować śruby koła i unieść samochód. Wykorzystujemy do tego podnośnik warsztatowy lub lewarek z podstawkami. Jeżeli nasze auto wyposażone jest w układ ASR to należy wyjąć złącze czujnika zużycia klocków. Nie należy ciągnąć za przewód. Modele wyprodukowane po sierpniu 1995 mają jeden czujnik. Wyjątek stanowi C280, który od września 1995 został pozbawiony czujników.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Inspektor Bhp Siedlce

ekspert z zakresu BHP

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »