| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Opel Astra H/Zafira B: odpowietrzanie układu hamulcowego

Opel Astra H/Zafira B: odpowietrzanie układu hamulcowego

Większość prac przy układzie hamulcowym wymaga odpowietrzenia układu. Poniżej znajduje się opis odpowietrzenia układu hamulcowego w modelu Zafira B i Astra H.

Wykonując większe naprawy przy układzie hamulcowym nie tylko w Oplu Astra, czy Oplu Zafira musimy pamiętać o odpowietrzeniu całego układu. Pominięcie tej czynności doprowadzi do obniżenia sprawności układu hamulcowego co się przeniesie na skuteczność hamowania. Wszelkie czynności związane z płynem hamulcowym wymagają od nas szczególnej ostrożności. Przede wszystkim należy pamiętać, że jest on bardzo żrący. Jakikolwiek kontakt z lakierem może doprowadzić do jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do takiego kontaktu to wskazane jest spłukanie tego miejsca dużą ilością wody.

Zobacz też: Opel Astra H i Zafira B: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

Warto wiedzieć, że płyn hamulcowy ma skłonności do wchłaniania wilgoci z powietrza. Jego ponowne użycie nie jest wskazane. Decydując się na odpowietrzanie we własnym zakresie musimy również zadbać o prawidłową utylizację płynu. Nie można go wylewać w dowolne miejsce. Odpowietrzanie przeprowadzamy gdy mamy pewność, że cały układ jest szczelny. Jeżeli po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca stawia on coraz większy opór to znak, że w układzie jest powietrze.

Kolejność odpowietrzania:

  • Prawy tył
  • Lewy tył
  • Prawy przód
  • Lewy przód

Pierwszy krok to uniesienie samochodu. Robimy to za pomocą tradycyjnego lewarka razem z podstawkami. Jeśli mamy możliwość skorzystania z platformy warsztatowej to jest to najwygodniejsze rozwiązanie. Odkręcamy korek zbiorniczka płynu hamulcowego i nalewamy na max płyn hamulcowy. Teraz wykręcamy odpowietrzniki i nasadzamy na ich końce gumową rurkę. Drugi koniec wsadzamy do butelki wypełnionej do połowy płynem hamulcowym.

Osoba będąca w samochodzie pompuje pedałem hamulca aż do wyczucia oporu. My odkręcamy zawór odpowietrzający o pół obrotu i zakręcamy jak opór pod pedałem zmniejszy się. Powtarzamy tą czynność do momentu aż wypływający płyn będzie pozbawiony pęcherzyków powietrza. Teraz możemy zdjąć przewód z zaworu odpowietrzającego i dokręcić go. Zakładamy kapturek i przechodzimy do kolejnego koła.

Zobacz też: Opel Astra H i Zafira B: kontrola skrzyni biegów

Zasada postępowania jest taka sama. W podobny sposób przebiega wymiana płynu hamulcowego. Podczas wykonywania tych operacji należy pamiętać, żeby nie dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiorniczka. Wówczas będziemy musieli udać się do serwisu na odpowietrzenie układu. Do obu operacji powinno wystarczyć około 2 litrów płynu hamulcowego. Zalecamy oryginalny GM.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

TRILUX Polska Sp. z o. o.

ekspert z zakresu BHP

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »