REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana tylnych klocków i tarcz

Robert Kuśpiel
Volkswagen Golf V/Jetta/Touran wymiana tylnych klocków i tarcz
Volkswagen Golf V/Jetta/Touran wymiana tylnych klocków i tarcz

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany tylnych tarcz i klocków w Golfie V, Jetta i Touran.

Przeprowadzając wymianę tylnych tarcz i klocków hamulcowych w Volkswagenie Golfie we własnym zakresie zaoszczędzimy pewną kwotę, którą możemy przeznaczyć na zakup lepszych tarcz lub klocków hamulcowych. W modelu Golf V, Jetta i Touran zostały zastosowane dwa typy zacisków C-38 i C-II41. Wszystkie operacje, które będą różniły oba zaciski zostaną przedstawione w tym poradniku. Zalecamy kupić klocki i tarcze sprawdzonych producentów. Materiały eksploatacyjne z dolnej półki mogą się okazać średniej jakości, co się przełoży na działanie całego układu.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana przednich klocków i tarcz

REKLAMA

Przystępujemy do wymiany. Na początku podnosimy samochód. Wykonujemy to za pomocą platformy warsztatowej lub tradycyjnego lewarka razem z podstawkami. Należy zachować wszelkie środki ostrożności podczas pracy. Zdejmujemy koło i przystępujemy do demontażu zacisku. Najpierw odkręcamy górną i dolną śrubę zacisku przytrzymując prowadnik płaskim kluczem. W zacisku C-38 wyjmujemy klocki z korpusu zacisku. W zacisku C-II41 wyjmujemy klocki hamulcowe ze sprężynami mocującymi z korpusu zacisku.

Sam zacisk hamulcowy podwieszamy do nadwozia za pomocą drutu. Przechodzimy do montażu nowych klocków. Na początku musimy wepchnąć tłoczki. Robimy to za pomocą specjalnego narzędzia do wkręcania tłoczków. Możemy wkręcić je za pomocą innego klucza, który będzie nam umożliwiał obracanie tłoczka w prawo. Jest to dosyć czasochłonne zajęcie jeśli nie dysponujemy dedykowanym sprzętem.

Instalujemy klocki w zaciskach i mocujemy je na swoje miejsce. Należy solidnie przykręcić wszystkie mocowania. Pamiętajmy, że wymianę przeprowadzamy po obu stronach. Nie dopuszczalna jest wymiana tylko i wyłącznie przy jednym kole. To samo tyczy się zmiany miejsc wkładek hamulcowych. Takie postępowanie doprowadza do nieprawidłowego działania układu hamulcowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana amortyzatorów i sprężyn

Przechodzimy do wymiany tarczy hamulcowej. Początek jest taki sam jak do wymiany klocków hamulcowych. Tarcza przykręcona jest śrubą zabezpieczającą, którą należy wykręcić. Zdejmujemy tarczę i czyścimy dokładnie powierzchnie przylegania. Nie może być tam żadnych zabrudzeń i rdzy. Odtłuszczamy nową tarczę za pomocą rozpuszczalnika nitro i instalujemy na swoim miejscu. Przykręcamy śrubę zabezpieczającą i montujemy klocki hamulcowe razem z zaciskiem.

Pamiętajmy, że na nowe tarcze montujemy nowe klocki.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA