| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana przednich klocków i tarcz

Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana przednich klocków i tarcz

Wymiana przednich klocków i tarcz hamulcowych w modelu Golf V, Jetta i Touran nie jest skomplikowana. W poniższym poradniku opisaliśmy wymianą krok po korku.

W tych trzech modelach zostały zastosowane dwa typy zacisków hamulcowych: FN-3 i FS-III. Pierwszy typ zacisku hamulcowego występuje w modelu Volkswagen Touran. Jeśli chodzi o zakup klocków i tarcz to trzeba się liczyć z większym wydatkiem niż w przypadku tylnych hamulców. Pamiętajmy, że wymianę klocków i tarcz przeprowadzamy parami. Nie dopuszcza się wymiany tylko po jednej stronie jak i zamiany klocków miejscami.

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana amortyzatorów i sprężyn

75,60 złCitroen Berlingo Peugeot Partner. Obsługa i naprawa

Przechodzimy do wymiany klocków. Do tego będzie nam potrzebny podnośnik warsztatowy lub tradycyjny lewarek razem z podstawkami. Podczas wykonywania wszystkich czynności należy zachować szczególną ostrożność. Luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Zdejmujemy koła i mamy dostęp do zacisku hamulcowego. Na początku odłączamy złącze od czujnika zużycia klocków hamulcowych.

W zacisku FN-3 za pomocą śrubokręta płaskiego podważamy sprężynę mocującą klocki hamulcowe po czym wyjmujemy ją. Odbezpieczamy kapturki z tulei zacisku i wykręcamy znajdujące się tam prowadnice. Zdejmujemy zacisk i wyjmujemy z niego klocki hamulcowe. Nie można dopuścić do tego, żeby zacisk zwisał swobodnie na przewodzie hamulcowym. Dlatego zalecamy podwiesić go do nadwozia za pomocą drutu.

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Przechodzimy do montażu nowych klocków. Na początku musimy wcisnąć tłoczek hamulcowy. Robimy to drewnianym trzonkiem młotka. Podczas tej operacji należy obserwować stan płynu hamulcowego. Jeżeli uniesie się ponad maksymalny poziom to należy go odessać za pomocą strzykawki. Montujemy nowe klocki i przykręcamy zacisk na swoje miejsce. Sprawdzamy poziom płynu hamulcowego i dolewamy jeśli odciągnęliśmy zbyt dużo podczas wciskania tłoczka.

Przechodzimy do wymiany tarczy hamulcowej. Postępujemy tak samo jak przy wymianie klocków. Doprowadzamy do momentu aż będziemy mieli zdemontowany zacisk. Teraz przechodzimy do zdjęcia tarczy. Odkręcamy śrubę zabezpieczającą i oddzielamy ją od piasty. Jeżeli będą problemy to możemy użyć preparatu usuwającego rdzę lub staramy się delikatnie uderzać ją młotkiem poprzez kawałek drewna (jeśli ją wymieniamy na nową).

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana rozrusznika

Czyścimy dokładnie powierzchnię przylegania i montujemy tarczę. Odtłuszczamy ją za pomocą rozpuszczalnika nitro i montujemy w odwrotnej kolejności razem z zaciskiem. Zakładamy koła i opuszczamy samochód, przed rozpoczęciem jazdy naciskamy kilkakrotnie pedał hamulca.

HITY INFORU

TERMINARZ

LIP23
TydzieńPWŚCPSN
2730123456
2878910111213
2914151617181920
3021222324252627
3128293031010203

Ostatnio na forum

zobacz więcej »

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Grupa LEX&TAX

Adwokaci i biuro podatkowe

Zostań ekspertem Infor.pl »