| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > BMW seria 3 E36: wymiana tylnych klocków, szczęk oraz tarcz lub bębnów

BMW seria 3 E36: wymiana tylnych klocków, szczęk oraz tarcz lub bębnów

W poradniku opisaliśmy wymianę klocków, szczęk oraz tarczy lub bębnów hamulcowych w BMW serii 3 E36.

Jak wiadomo elementy tylnego układu hamulcowego nie tylko w BMW E36 nie ulegają tak szybkiemu zużyciu jak ma to miejsce w przypadku przedniej osi. Materiały eksploatacyjne tylnej osi również są znacznie tańsze. Na początku zaczniemy od całego układu opartego na tarczach i klockach hamulcowych. Pierwszą czynnością jaką wykonamy będzie wymiana klocków. Na początku luzujemy śruby koła i podnosimy auto.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: kontrola układu hamulcowego

Wykorzystujemy do tego tradycyjny lewarek razem z podstawkami. Jeżeli mamy dostęp do platformy warsztatowej to również możemy jej użyć. Jednak pierwsza opcja w zupełności wystarczy. Zdejmujemy koło i przystępujemy do wymiany. Tutaj podobnie jak w przednim zacisku nie zaleca wymiany tylko po jednej stronie auta oraz zamiany miejscami klocków hamulcowych. Może to być tragiczne i nieprzewidziane w skutkach.

Na początku odłączamy wtyk czujnika zużycia klocków znajduje się on przy prawym zacisku. Nie zalecamy ciągnąć za przewód może dojść do uszkodzenia. Następnie podważamy za pomocą płaskiego śrubokręta kapturki ochronne śrub, które mocują zacisk. Podobnie jak to miało miejsce w przednim zacisku, mocowania odkręcamy za pomocą klucza nasadowego 7. Pamiętajmy o wypięciu z zacisku sprężyny zabezpieczającej.

Teraz wyjmujemy do tyłu cały korpus zacisku tylnego i wyjmujemy zewnętrzną oraz wewnętrzną wkładkę. W przypadku tej ostatniej jest ona zamocowana sprężyną do tłoczka. Przy niej znajduje się również czujnik zużycia klocków. Oglądamy go dokładnie, jeżeli została przetarta izolacja to należy go wymienić. Przechodzimy do montażu.

Należy uważać, żeby nie naciskać na pedał hamulca kiedy klocki są zdemontowane. Doprowadzi to wypchnięcia całego tłoczka z korpusu. Na początku musimy dokładnie oczyścić powierzchnie przylegania klocków razem z powierzchniami prowadzącymi. Najlepiej zrobić to szczotką drucianą lub szmatką zamoczoną w spirytusie. Nie należy zbyt mocno pocierać szczotką, żeby nie uszkodzić żadnego elementu.

W tym momencie sprawdzamy tarcze hamulcowe. Jeżeli nadaje się do wymiany to nie należy czekać. Warto wymienić cały komplet klocki z tarczami. Opis wymiany znajduje się w dalszej części poradnika. Teraz sprawdzamy w jakim stanie są osłony przeciwpyłowe tłoczków hamulcowych.  Jeżeli widzimy, że któraś osłona jest uszkodzona to musimy ją wymienić. Wszelkie zanieczyszczenia mogą doprowadzą do powstania nieszczelności.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Michał Sroczyński

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »