| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > BMW seria 3 E36: wymiana tylnych klocków, szczęk oraz tarcz lub bębnów

BMW seria 3 E36: wymiana tylnych klocków, szczęk oraz tarcz lub bębnów

W poradniku opisaliśmy wymianę klocków, szczęk oraz tarczy lub bębnów hamulcowych w BMW serii 3 E36.

Teraz wciskamy tłoczek. Serwisy stosują do tego specjalne narzędzia. My wykorzystamy drewniany trzonek młotka. Należy robić to bardzo ostrożnie i z odpowiednim wyczuciem gdyż może dojść do uszkodzenia powierzchni tłoczka. Podczas tej całej operacji należy uważać na płyn hamulcowy. W czasie wciskania tłoczka jest on pompowany do zbiorniczka płynu hamulcowego.

Należy kontrolować jego stan. Kiedy zobaczymy, że unosi się prawie pod korek to odciągamy nadmiar za pomocą strzykawki i zlewamy do czystego naczynia. Wiele osób zapomina o tej czynności zapominając, że wypływający płyn może doprowadzić do uszkodzenia lakieru. Powoduje również znacznie szybszą korozję. Zalecamy nasmarować delikatnie boki i grzbiet klocków hamulcowych. W ten sposób wyeliminujemy piski podczas hamowania. Do tego typu zabiegów są specjalne smary. Pamiętajmy, że nie może dostać się na powierzchnię styku z tarczą. Jeżeli dojdzie do takiej sytuacji to czyścimy powierzchnię spirytusem.

Teraz montujemy sprężynę w tłoczku i wsadzamy czujnik zużycia w tym samym miejscu gdzie był zamocowany na zużytej wkładce. Następnie montujemy w zacisku zewnętrzną wkładkę i osadzamy go na tarczy hamulcowej. Wkręcamy śruby mocujące zacisk i zabezpieczamy je kapturkami ochronnymi. Zapinamy przewód hamulcowy w uchwycie i podłączamy złącze od czujnika klocków hamulcowych.

Wciskamy sprężynę zabezpieczającą zacisk hamulca i zakładamy koło. Identycznie postępujemy po drugiej stronie auta. Po wymianie wciskamy klika razy pedał hamulca. Jeżeli wymienialiśmy przednie klocki to zwrócimy uwagę, że zasada działania jest taka sama. Kolejnym krokiem jest wymiana tarczy hamulcowej. Jeżeli podczas wymiany stwierdzimy, że wymaga wymiany to nie należy zwlekać. Montując nowe klocki można od razu tarczy. Nie zaleca się montażu starych klocków z nowymi tarczami.

Początek jest taki sam jak przy wymianie klocków hamulcowych. Dochodzimy do momentu, w którym mamy zdemontowany zacisk i następnie podwieszamy go do nadwozia za pomocą drutu. Nie można dopuścić do tego, żeby zwisał swobodnie na przewodach hamulcowych. Jeżeli mamy potrzebę wyjęcia z auta całego zacisku to musimy odłączyć przewód hamulcowy. Pamiętajmy, że konsekwencją takiego działania będzie konieczność odpowietrzenia układu hamulcowego.

Teraz odkręcamy kluczem imbusowym 5 tarczę hamulca i spuszczamy hamulec ręczny. Teraz możemy zdjąć całkowicie tarcze. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o odpowiednim przygotowaniu każdego elementu. Na początku czyścimy dokładnie powierzchnię przylegania tarczy. Musi być równa bez żadnych zabrudzeń. Zabrudzona i nierówna powierzchnia może sprawić, że tarcza będzie źle pracować.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Instytut Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy

Doradztwo podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »