REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra G/ Zafira A: wymiana tylnych klocków i tarcz

Robert Kuśpiel
Opel Astra G/ Zafira A wymiana tylnych klocków i tarcz
Opel Astra G/ Zafira A wymiana tylnych klocków i tarcz

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić tylne klocki i tarcze hamulcowe w Oplu Astra G i Zafirze A. Cała operacja nie jest trudna i bez problemu poradzimy sobie z nią sami.

Do wymiany klocków i tarcz hamulcowych w Oplu Zafirze A i astrze G nie są nam potrzebne żadne specjalistyczne narzędzia. Wystarczy tradycyjny śrubokręt i komplet podstawowych kluczy. Jeśli chodzi o same klocki zalecamy te lepszych firm. Koszt zakupu nie jest duży. Zalecamy kupno całego zestawu (klocki + tarcze). Obserwując ceny na serwisach aukcyjnych łatwo zauważymy, że zakup takiego zestawu wychodzi znacznie taniej.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych

REKLAMA

Przechodzimy do wymiany. Na początku unosimy samochód po stronie gdzie będzie wymiana i podstawiamy „kobyłki”. Nie ma potrzeby korzystania z platformy warsztatowej. Jednak mimo wszystko zalecamy zachowywać szczególną ostrożność. Po zdjęciu koła przystępujemy do wymontowania zacisku i tarczy hamulcowej. Na początku musimy odłączyć linkę hamulca ręcznego. W tym celu wciskamy dźwignię przy zacisku i demontujemy linkę hamulca. Odkręcamy śrubę zacisku hamulcowego. Znajduje się ona w jego dolnej części.

Teraz odchylamy zacisk do góry, wyjmujemy wkładki hamulcowe i podwieszamy go do nadwozia tak, żeby nie wisiał na przewodach hamulcowych. Decydując się na jego rozłączenie musimy pamiętać o odpowietrzeniu całego układu. Przechodzimy do demontażu tarczy. Na początku musimy wykręcić dwie śruby mocujące korpus zacisku, zdejmujemy go i na końcu wykręcamy śrubę ustalającą.

Zobacz też: Opel Astra H/Zafira B: odpowietrzanie układu hamulcowego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Możemy teraz dokładnie przyjrzeć się w jakim stanie była nasza tarcza. Oczywiście możemy się zdecydować na przetoczenie naszej starej. Wyboru musimy dokonać sami co jest dla nas lepsze. Biorąc pod uwagę popularność tego modelu to nie powinno być problemów z zakupem oraz z dostępem w różnych cenach.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Przed założeniem nowej tarczy należy dokładnie wyczyścić powierzchnię przylegania. Wszelkie zabrudzenia wpłyną ujemnie na pracę tarczy. Może dojść do tego, że będzie krzywo zamontowana. W przypadku klocków hamulcowych należy uważać podczas pracy przy tłoczkach hamulcowych. Należy sprawdzić czy ich osłony są szczelne.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: demontaż wentylatora i chłodnicy

Jednak najważniejsze jest ich wkręcenie. Nie są one wciskane na co trzeba uważać. Nie należy wpychać ich na siłę za pomocą trzonka młotka. W serwisach stosuje się specjalne narzędzie. My możemy posłużyć się kluczem bądź innym narzędziem, które pozwoli nam powoli wcisnąć tłoczki. Jest to dosyć pracochłonne i czasochłonne zajęcie. Po zamontowaniu wszystkich elementów należy unikać gwałtownego hamowania przez pierwsze 300 kilometrów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA