| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Opel Astra G/Zafira A: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych

Opel Astra G/Zafira A: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych

Klocki i tarcze hamulcowe to jedne z ważniejszych elementów eksploatacyjnych w naszym aucie. Poniżej znajduje się opis jak samemu wymienić klocki i tarcze hamulcowe w Oplu Astra G i Zafira A.

Wymiana wszystkich tarcz i klocków hamulcowych w Oplu Zafirze A i astrze G może okazać się stosunkowo czasochłonna. Jednak nie jest to zbyt skomplikowana czynność. Bez problemu wykonamy ją we własnym zakresie. Koszt takiej operacji zależy od miejsca zakupu materiałów eksploatacyjnych. Warto rozejrzeć się za kompletami (klocki + tarcze). Na serwisach aukcyjnych taki komplet można kupić za bardzo przyzwoite pieniądze. Niejednokrotnie wychodzi to taniej niż zakup każdego elementu osobno.

Zobacz też: Opel Astra G/ Zafira A: wymiana tylnych klocków i tarcz

Do pracy będzie nam potrzebny podnośnik razem z podstawkami. Kiedy uniesiemy samochód i zdejmiemy koło to przechodzimy do wymontowania tarczy i zacisku w naszej Astrze G lub Zafirze A. Na początku odpinamy czujnik zużycia klocków a następnie podważamy za pomocą śrubokręta sprężynę mocującą klocki hamulcowe w zacisku. Teraz wyjmujemy korki zabezpieczające z prowadnic zacisku i wykręcamy je kluczem imbusowym. Zdejmujemy zacisk wyjmujemy klocki hamulcowe i podwieszamy go. Nie może wisieć na przewodzie hamulcowym.

Kolejny krok to demontaż tarczy. W silniku 1.8 i 2.0 musimy na początku odkręcić dwie śruby od korpusu, w którym znajduje się zacisk. Kolejny krok jest taki sam dla wszystkich wersji silnikowych. Musimy odkręcić śrubę ustalającą na tarczy. Po tym zabiegu można oddzielić ją od piasty. W wielu przypadkach bywa to bardzo trudne. Nie zalecamy uderzać młotkiem na siłę. Proponujemy użyć odrdzewiacza u poczekać aż zacznie działać. Jeżeli to nie pomoże to zostaje nam uderzanie w tarczę młotkiem poprzez drewniany klocek. Nie robimy tego ze zbyt dużą siłą bo można doprowadzić do uszkodzenia.

Zabieramy się za tylną oś Astry G i Zafiry A. Podobnie jak to miało miejsce z przodu, podnosimy samochód i zdejmujemy przednie koło. Teraz zabieramy się za wymontowanie zacisku i tarczy hamulcowej. Na początku musimy odłączyć linkę hamulca ręcznego. W tym celu wciskamy dźwignię przy zacisku i demontujemy linkę hamulca. Odkręcamy śrubę zacisku hamulcowego. Znajduje się ona w jego dolnej części.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: obsługa paska wieloklinowego

Następnie odchylamy zacisk do góry, wyjmujemy wkładki hamulcowe i podwieszamy go do nadwozia tak, żeby nie wisiał na przewodach hamulcowych. Decydując się na jego rozłączenie musimy pamiętać o odpowietrzeniu całego układu. Przechodzimy do demontażu tarczy. Na początku musimy wykręcić dwie śruby mocujące korpus zacisku, zdejmujemy go i na końcu wykręcamy śrubę ustalającą.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: demontaż wentylatora i chłodnicy

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

DEFIDE Beata Naróg

Usługi i Doradztwo Kadrowe. Szkolenia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »