| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych

Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych

W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać wymiany przednich klocków i tarcz hamulcowych w Seacie Ibiza III i VW Polo IV. Dzięki temu zaoszczędzimy na lepszy zestaw tarcz i klocków.

Wymiana klocków hamulcowych w Volkswagenie Polo nie jest droga. Zakup klocków hamulcowych to wydatek około 100 złotych. Cena uzależniona jest od firmy na jaką się zdecydujemy. Lepiej skorzystać z produktów renomowanych producentów. Nie ma co oszczędzać na materiałach eksploatacyjnych hamulców. Niejednokrotnie metr drogi hamowania potrafi zaważyć na naszym bezpieczeństwie lub życiu.

Nie należy stosować żadnych kombinacji poprzez zamienianie wkładek miejscami lub wymian tylko i wyłącznie po jednej stronie. Jeżeli decydujemy się na wymianę klocków to tylko i wyłącznie w komplecie po każdej ze stron. Zaczniemy od Volkswagena Polo. Występują w nim dwa typy zacisków FS-II i FS-III Na początku podnosimy przód samochodu i podstawiamy „kobyłki”. Nie ma potrzeby korzystać z podnośnika warsztatowego. Z pozycji standardowego lewarka wykonamy to bez problemu.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana amortyzatorów

Zdejmujemy koło i przystępujemy do kolejnych kroków. Jeżeli mamy wskaźnik zużycia klocków hamulcowych to musimy go zdemontować. W tym celu wypinamy złącze wtykowe. Kolejnym krokiem jest zdjęcie zacisków hamulcowych. Zamocowane są one za pomocą dwóch śrub, które znajdują się w jego tylnej części. W celu ochrony przed zabrudzeniami zatkane są specjalnymi kapturkami ochronnymi.

Teraz zdejmujemy zacisk i podwieszamy go na drucie np. do sprężyny. Niezalecane jest, żeby zwisał swobodnie na przewodzie hamulcowym. Wyjmujemy stare klocki i przechodzimy do wymontowania tarczy hamulcowej. Na początku proponujemy obejrzeć w jakim jest stanie. Jeżeli jest wyczuwalny duży rant, powyżej 1 – 2mm to kwalifikuje się ona do wymiany. W tym celu odkręcamy śrubę ustalający tarczę hamulcową i zdejmujemy ją.

W przypadku problemów możemy uderzyć w tarcze kilka razy młotkiem. Wcześniej polecamy polać skorodowane miejsce WD40. Jeżeli chcemy ponownie montować te tarcze to uderzanie młotkiem jest niedopuszczalne. Czyścimy dokładnie miejsce przylegania tarczy. Robimy to za pomocą szczotki drucianej. Jeżeli powierzchnia będzie nierówna i pełna zabrudzeń może to ujemnie wpływać na pracę tarczy poprzez bicie podczas hamowania.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana tylnych klocków i szczęk hamulcowych

Przechodzimy do montażu klocków. Decydując się na nowe tarcze musimy zastosować nowe klocki. Montaż starych jest zabroniony. Tarcza ulegnie szybkiemu zniekształceniu. Na początku kontrolujemy gumowe osłony przeciwpyłowe. Nie mogą mieć żadnych pęknięć ani uszkodzeń. Pamiętajmy, żeby od momentu demontażu wkładek nie naciskać pedału hamulca. Doprowadzi do całkowitego wysunięcia tłoka.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

FakturaXL.pl

FakturaXL.pl jest producentem oprogramowania w zakresie fakturowania online dla firm i biur rachunkowych. Od ponad 12 lat tworzymy z pasją rozwiązania IT.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »