| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Ford Focus MK1: wymiana tarcz hamulcowych

Ford Focus MK1: wymiana tarcz hamulcowych

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić tarcze hamulcowe w Fordzie Focus Mk1.

Na samym początku kilka uwag odnośnie samej tarczy. Opiszemy wymianę tarczy przedniej jak i tylnej. Nominalna grubość tej pierwszej to 22mm, drugiej 10mm. Dopuszcza się zużycie do 2mm. Pomiaru najlepiej dokonywać suwmiarką. Oczywiście pewne wnioski można wyciągnąć po samych oględzinach. Jeżeli jest widoczny a zarazem wyczuwalny bardzo duży rant nie ma sensu wykonywać pomiaru, od razu przechodzimy do wymiany.

Zalecamy zakup tarcz renomowanych firm. Wymianę prowadzimy parami. Niedopuszczalne jest wymienianie tylko jednej sztuki. Pamiętajmy, że na nowe tarcze nie zakładamy starych klocków. Zaczynamy od przedniej tarczy. Zdejmujemy koło i mamy dostęp do wszystkich elementów. Wypinamy przewód hamulcowy i wypinamy sprężynę mocującą z zacisku. Chwytamy za niego i ciągniemy delikatnie do siebie w celu cofnięcia tłoczka. Wyjmujemy zaślepki ochronne i wykręcamy śruby mocujące.

Zobacz też: Ford Focus MK1: wymiana klocków hamulcowych

Podwieszamy go za pomocą drutu. Teraz wyjmujemy zewnętrzny klocek a następnie wewnętrzny. Demontujemy pierścień zabezpieczający tarczy hamulcowej (jeśli występuje). Opukujemy delikatnie starą tarcze w celu ułatwienia demontażu. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie powierzchnie przylegania za pomocą szczotki drucianej. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Tarcza, pierścień, zacisk z klockami i koło. Jeżeli dysponujemy kluczem dynamometrycznym to dokręcamy śruby zacisku momentem 28Nm. Podobnie postępujemy z drugą tarczą.

Przechodzimy do tylnej części auta. Unosimy tył auta i podpieramy również na „kobyłkach”. Zdejmujemy koło i odpinamy cięgno hamulca ręcznego od dźwigni na zacisku. Teraz wykręcamy śruby mocujące go i podwieszamy za pomocą drutu, żeby nie wisiał na przewodzie. Wyjmujemy wkładki z zacisku. Sposób działania jest podobny do przednich tarcz.

Zobacz też: Ford Focus MK1: wymiana wszystkich żarówek

Zdejmujemy pierścień zabezpieczający, opukujemy tarczę młotkiem i zdejmujemy ją. Tutaj również bardzo ważne jest dokładne wyczyszczenie powierzchni przylegania tarczy. Ewentualne nierówności mogą wpłynąć na jej pracę i zachowanie podczas hamowania. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Pamiętajmy o zamontowaniu nowych klocków. Na takim zestawie należy unikać gwałtownego hamowania przez około 400 km. Jest to czas potrzebny na dobre dotarcie i dopasowanie się tarcz do klocków.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

PAŹ31
TydzieńPWŚCPSN
40293012345
416789101112
4213141516171819
4320212223242526
4427282930310102

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Maciej Dyja

Ekspert w zakresie giełdy i rynków kapitałowych.

Zostań ekspertem Infor.pl »