| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Peugeot 206: wymiana szczęk i bębnów hamulcowych

Peugeot 206: wymiana szczęk i bębnów hamulcowych

W poradniku tym pokażemy jak wymienić szczęki oraz bębny hamulcowe w Peugeocie 206.

Zaczynamy od demontażu bębna hamulcowego. Na początku musimy podnieść tył pojazdu i podeprzeć go na podstawkach. Zdejmujemy koło i przystępujemy do demontażu bębna. Na początku upewniamy się, że mamy zwolniony hamulec ręczny. Następnie podważamy i zdejmujemy osłonę nakrętki piasty koła. Odginamy zagniecenie zabezpieczające nakrętki piasty i wykręcamy ją. Zdejmujemy bęben.

W przypadku problemów z demontażem możemy delikatnie opukać bęben młotkiem. Po tym zabiegu wkładamy śrubokręt w otwór śruby i przesuwamy dźwignię regulacyjną do wewnątrz. Następnie przesuwamy ją do tylu tak, żeby szczęki zostały całkowicie odciążone. Zazwyczaj po opukaniu bębna młotkiem nie ma problemów ze zdjęciem go. W warsztatach używany jest specjalny ściągacz.

29.90 złPodróże służbowe - Raporty INFOR - PDF

Sprawdzamy dokładnie całą powierzchnię bębna. Kontrolujemy go pod względem uszkodzeń lub ewentualnych rys. Przeciągając palcem nie powinniśmy wyczuwać jakichkolwiek wyżłobień. Warto oczyścić cały hamulec za pomocą szmatki zamoczonej w spirytusie. Pamiętajmy, żeby ni wdychać pyłu.  Przechodzimy teraz do wymiany szczęk hamulcowych. W poradniku tym przedstawimy dwa typy, które były montowane w modelu 206: Lucas i Bosch.

Zaczynamy od firmy Lucas. Po zdjęciu bębna mamy widok wszystkich elementów. Pierwszy krok to zdjęcie sprężyny odwodzącej i mechanizmu samoczynnej regulacji. Ta pierwsza znajduje się najbliżej tyłu auta, natomiast druga sprężyna znajduje się na samej górze. Nad nią jest specjalny talerzyk, który musimy obrócić o ¼ obrotu, po czym zdejmujemy mocowanie szczęki z prowadnika.

Zobacz też: Peugeot 206: kontrola układu hamulcowego

Teraz wyjmujemy szczęki z dolnego oparcia. Następnie zbliżamy do siebie dolne końce szczęk w celu wysunięcia ich górnej części z rowków w tłoczkach cylinderka. Kolejny krok to odchylenie do przodu szczęk razem z mechanizmem samoregulacji. Odłączamy linkę hamulca ręcznego i zabezpieczamy rozpieram za pomocą ścisku stolarskiego lub zwyczajnej klamry zaciskowej.

Przecieramy dokładnie wszystkie elementy hamulca bębnowego i sprawdzamy działanie cylinderka.  Przechodzimy do montażu. Na początku warto nasmarować ruchome elementy za pomocą pasty miedziowej. Następnie sprawdzamy czy dźwignie rozpierająca hamulca ręcznego działa bez żadnego oporu. Upewniamy się, że nakrętka zębata mechanizmu samoczynnej regulacji obraca się swobodnie. Jeżeli tak jest wkręcamy ją do końca, żeby mechanizm samoregulacji był ustawiony w pozycji wyjściowej.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

LIS01
TydzieńPWŚCPSN
44272829303112
453456789
4610111213141516
4717181920212223
4824252627282930

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Mirosława Filipowicz

Doradca Podatkowy, certyfikowana księgowa

Zostań ekspertem Infor.pl »