| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Mercedes W124: wymiana przednich klocków hamulcowych

Mercedes W124: wymiana przednich klocków hamulcowych


Wymiana klocków hamulcowych to jedna z wielu czynności, które możemy wykonać samemu. W poradniku tym pokażemy jak prawidłowo wymienić przednie klocki hamulcowe w Mercedesie W124.

Na samym początku uwaga dla właścicieli modeli 300E-24 i 8 cylindrowych. Tutaj, w hamulcach przednich stosowane są zaciski przesuwne z czterema tłoczkami. Metoda wymontowania klocków z tego typu hamulców jest identyczna jak w przypadku tylnych wkładek. Opis ten został zawarty w innym poradniku.

Pierwszy krok w celu wymiany klocków hamulcowych w Mercedesie W124 to poluzowanie śrub koła. Unosimy samochód i podpieramy go na podstawkach, lub używamy drewnianych klocków. Warto podłożyć pod tylne koła kliny zabezpieczające. W żadnym wypadku nie można zamieniać klocków miejscami lub stronami np. z lewego koła na prawe. Klocki hamulcowe wymienia się zawsze parami, wszelkie kombinacje mogą mieć nieprzewidziane skutki.

Zobacz też: Jak walczyć z rdzą na tarczach hamulcowych?

Za pomocą śrubokręta podważamy boczne zaczepy mocujące i otwieramy pokrywę złącza wtykowego. Pod żadnym pozorem nie można ciągnąć za przewód. Teraz odkręcamy dolną śrubę mocującą zacisk. Odchylamy go do góry i podwieszamy do nadkola za pomocą drutu. Teraz możemy swobodnie wyjąć wkładki cierne z korpusu zacisku. Pozostaje nam wyjęcie czujnika zużycia klocków z płytki grzbietowej. Czujnik umiejscowiony jest zawsze na wewnętrznej wkładce ciernej.

Przystępujemy do montażu. Na początku dokładnie czyścimy powierzchnie przylegania klocka. Warto przyjrzeć się dokładnie tarczy hamulcowej. Kiedy jest wyczuwalny i widoczny duży rant, kwalifikuje się ona do wymiany. Wciskamy tłoczek hamulca z wykorzystaniem drewnianego trzonka młotka. Robimy to bardzo ostrożnie, żeby go nie uszkodzić. Podczas wciskania płyn hamulcowy będzie się cofał do zbiorniczka. Należy obserwować jego stan i ewentualny nadmiar usunąć do czystego pojemnika.

Zobacz też: Mercedes W203: wymiana okładzin hamulca ręcznego - poradnik

Montujemy obie wkładki cierne w zacisku zwracając uwagę, żeby sprężyny ustalające były równoległe do górnych krawędzi wkładek. Teraz montujemy czujnik zużycia w wewnętrzny klocek. Opuszczamy zacisk i przykręcamy go do korpusu za pomocą nowej śruby samoblokującej. Na końcu zwijamy przewód zużycia klocków i podłączamy go do złącza w zacisku i zamykamy pokrywę złącza wtykowego.

Przykręcamy koło i opuszczamy samochód. Z drugą stroną postępujemy identycznie. Przed rozpoczęciem jazdy naciskamy kilkakrotnie na pedał hamulca. Uzupełniamy stan płynu hamulcowego i ruszamy na jazdę próbną. Przez pierwsze 400 – 500km unikamy gwałtownego hamowania. Nowe wkładki hamulcowe w Mercedesie W124 należy dobrze dotrzeć.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Clever Investment

Księgowość Bliska Tobie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »