| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Alfa Romeo: naprawa blokujących się hamulców tylnych. Poradnik

Alfa Romeo: naprawa blokujących się hamulców tylnych. Poradnik


Jeżeli po wymianie klocków koła zaczynają się obracać z wyczuwalnym oporem może to świadczyć o możliwości zablokowania hamulców. W poradniku tym pokażemy jak pozbyć się tego problemu.

Opis znajdujący się poniżej dotyczy wszystkich modeli Alfy Romeo. Powodem jest zacisk hamulcowy. Wymaga on dokładnego wyczyszczenia i oczywiście nie chodzi o jego zewnętrzną część.

Pierwszy krok to poluzowanie hamulca ręcznego. W tym celu zaciągamy go do połowy i podważamy jego osłonę. Podważamy od przodu – tutaj znajduje się zatrzask. Tylna część jest wsuwana do tapicerki. Po zdjęciu osłony zobaczymy śrubkę do regulacji ręcznego. Obok niej znajduje się zabezpieczenie, które odbezpieczamy w celu łatwiejszego wykręcania śrubki. Opuszczamy hamulec ręczny i przechodzimy do demontażu koła.

29.90 zł100 pytań o obowiązek podatkowy VAT - PDF

Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana przednich amortyzatorów i sprężyn

Luzujemy śruby, zabezpieczamy przód samochodu (np. klinami) i unosimy auto. Podkładamy obok podnośnika drewniany klocek. Niedopuszczalne jest, żeby prowadzić całą pracę tylko z podnośnika. Jeżeli linka hamulca ręcznego jest odpowiednio poluzowana, to nie będzie problemu z jej zdjęciem. Teraz luzujemy lekko przewód płynu hamulcowego. Odkręcamy dwie śruby trzymające zacisk i podważamy go śrubokrętem. Następnie zaciskamy przewód z płynem hamulcowym, odkręcamy go i zdejmujemy zacisk.

Zabieramy go na stół i przechodzimy do naprawy. Naciskamy na ramię dźwigni hamulca ręcznego tak, żeby tłoczysko mogło swobodnie wyjść z zacisku. Wewnątrz cylindra ok. 1cm od górnej krawędzi zacisku znajduje się gumowy pierścień uszczelniający. To właśnie tutaj leży przyczyna takiego stanu hamulców. W przestrzeń pomiędzy zaciskiem a pierścieniem dostają się zanieczyszczenia. Efekt jest taki, że tłok zaczyna być zbyt mocno ściskany tym gumowym elementem.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana pompy paliwa

Wyjmujemy gumkę z bloku i przeczyszczamy kanalik. Tłoczysko także musi być czyste w każdym miejscu. W tym momencie przystępujemy do montażu. Na tłok, osłonkę gumową tłoka i pierścień delikatnie polewamy płyn hamulcowy. Wszystkie elementy montujemy w odwrotnej kolejności. Przed odpowietrzaniem należy sprawdzić, jaki jest poziom płynu i jeśli zajdzie taka potrzeba, uzupełniamy jego brak. Potem przekręcamy kluczyk w pozycji zapłonu, jedna osoba pompuje pedałem hamulca, a druga luzuje odpowietrznik i czeka aż wydobędzie się z niego płyn bez powietrza.

Po takim zabiegu koła powinny się obracać bez żadnego oporu. Pozostało udać się na jazdę próbną.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

LIS24
TydzieńPWŚCPSN
44272829303112
453456789
4610111213141516
4717181920212223
4824252627282930

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Katarzyna Witkowska

Prawnik

Zostań ekspertem Infor.pl »