| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Alfa Romeo: naprawa blokujących się hamulców tylnych. Poradnik

Alfa Romeo: naprawa blokujących się hamulców tylnych. Poradnik


Jeżeli po wymianie klocków koła zaczynają się obracać z wyczuwalnym oporem może to świadczyć o możliwości zablokowania hamulców. W poradniku tym pokażemy jak pozbyć się tego problemu.

Opis znajdujący się poniżej dotyczy wszystkich modeli Alfy Romeo. Powodem jest zacisk hamulcowy. Wymaga on dokładnego wyczyszczenia i oczywiście nie chodzi o jego zewnętrzną część.

Pierwszy krok to poluzowanie hamulca ręcznego. W tym celu zaciągamy go do połowy i podważamy jego osłonę. Podważamy od przodu – tutaj znajduje się zatrzask. Tylna część jest wsuwana do tapicerki. Po zdjęciu osłony zobaczymy śrubkę do regulacji ręcznego. Obok niej znajduje się zabezpieczenie, które odbezpieczamy w celu łatwiejszego wykręcania śrubki. Opuszczamy hamulec ręczny i przechodzimy do demontażu koła.

75,60 złCitroen Berlingo Peugeot Partner. Obsługa i naprawa

Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana przednich amortyzatorów i sprężyn

Luzujemy śruby, zabezpieczamy przód samochodu (np. klinami) i unosimy auto. Podkładamy obok podnośnika drewniany klocek. Niedopuszczalne jest, żeby prowadzić całą pracę tylko z podnośnika. Jeżeli linka hamulca ręcznego jest odpowiednio poluzowana, to nie będzie problemu z jej zdjęciem. Teraz luzujemy lekko przewód płynu hamulcowego. Odkręcamy dwie śruby trzymające zacisk i podważamy go śrubokrętem. Następnie zaciskamy przewód z płynem hamulcowym, odkręcamy go i zdejmujemy zacisk.

Zabieramy go na stół i przechodzimy do naprawy. Naciskamy na ramię dźwigni hamulca ręcznego tak, żeby tłoczysko mogło swobodnie wyjść z zacisku. Wewnątrz cylindra ok. 1cm od górnej krawędzi zacisku znajduje się gumowy pierścień uszczelniający. To właśnie tutaj leży przyczyna takiego stanu hamulców. W przestrzeń pomiędzy zaciskiem a pierścieniem dostają się zanieczyszczenia. Efekt jest taki, że tłok zaczyna być zbyt mocno ściskany tym gumowym elementem.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana pompy paliwa

Wyjmujemy gumkę z bloku i przeczyszczamy kanalik. Tłoczysko także musi być czyste w każdym miejscu. W tym momencie przystępujemy do montażu. Na tłok, osłonkę gumową tłoka i pierścień delikatnie polewamy płyn hamulcowy. Wszystkie elementy montujemy w odwrotnej kolejności. Przed odpowietrzaniem należy sprawdzić, jaki jest poziom płynu i jeśli zajdzie taka potrzeba, uzupełniamy jego brak. Potem przekręcamy kluczyk w pozycji zapłonu, jedna osoba pompuje pedałem hamulca, a druga luzuje odpowietrznik i czeka aż wydobędzie się z niego płyn bez powietrza.

Po takim zabiegu koła powinny się obracać bez żadnego oporu. Pozostało udać się na jazdę próbną.

avatar

2012-04-07 11:35 Zgłoś

Mam mały problem bo nie wiem do końca czy pierścień wkłada się do kanalika oddzielnie czy musi być nałożony na osłonę gumową tłoka i razem z tłokiem wkręca sie czy najpierw gumowe elementy a potem tłok.Czy osłona gumowa tłoka musi być zaciśnięta pierscieniem w kanaliku

HITY INFORU

TERMINARZ

LIP30
TydzieńPWŚCPSN
2730123456
2878910111213
2914151617181920
3021222324252627
3128293031010203

Ostatnio na forum

zobacz więcej »

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Grzegorz Miłkowski

Specjalista w zakresie public relations<br />

Zostań ekspertem Infor.pl »