| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Fiat Seicento: regeneracja tłoczka zacisku hamulca przedniego – opis krok po kroku

Fiat Seicento: regeneracja tłoczka zacisku hamulca przedniego – opis krok po kroku


Zapieczone tłoczki zacisku hamulca przedniego to dosyć częsta usterka w Fiacie Seicento. W poradniku tym pokażemy jak odblokować i zabezpieczyć tłoczki hamulca przedniego.

Co będzie nam potrzebne?

• Wężyk hamulca przedniego
• Zestaw naprawczy tłoczka
• Płyn hamulcowy DOT 4
• WD-40

Pierwszy krok to poluzowanie śrub koła i podniesienie samochodu. Podkładamy kliny zabezpieczające pod tylne koła i wsuwamy drewniany klocek pod auto. Zdejmujemy koło i opuszczamy delikatnie auto do momentu styku z podporą. Teraz musimy zdjąć zaciski i wyjąć klocki. W tym celu odpinamy zawleczkę zabezpieczająca sworzeń i wybijamy go na zewnątrz.

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana przedniego wahacza

Teraz polewamy WD-40 wężyk przy zacisku i na górze w nadkolu. Znajduje się tam połączenie wężyka z rurką (skręcone z sobą), które biegnie aż do samej pompy hamulcowej. Czekamy kilka minut, żeby preparat zaczął działać. Podczas oczekiwania można kilkakrotnie nacisnąć pedał hamulca. Dzięki temu wysunie się cylinder, co ułatwi nam dalszą pracę. Luzujemy giętki wężyk od zacisku. Robimy to za pomocą klucza nr 15. Teraz odkręcamy dwie śruby (17) mocujące zacisk do piasty.

Odkręcamy do końca zacisk i demontujemy wężyk u góry (miejsce skręcenia z rurką). Na początku musimy wyjąć sprężystą blaszkę znajdująca się przy jego połączeniu ze sztywną rurką od pompy hamulcowej. Wszystko robimy bardzo ostrożnie, bardzo łatwo uszkodzić poszczególne elementy. Kolejny krok to rozkręcenie tego połączenia. W tym momencie możemy zamontować nowy wężyk. Łączymy go razem z rurką i wciskamy w miejsce przy nadkolu (specjalne ucho). Na uchwycie tym są specjalne wycięcia na kołnierz od giętkiego wężyka. Ważne, żeby dokładnie przylegał do tego ucha. W przeciwnym razie nie będzie możliwości zamontowania wcześniej zdemontowanej blaszki.

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana pompy paliwa

Teraz pozostaje nam regeneracja zacisku. Przenosimy go na stół, najlepiej jakby w pobliżu było imadło. Na początku wyjmujemy tłoczek z gniazda. Robimy to dobrymi kombinerkami, chwytamy za jego krawędź i wyciągamy. Zdejmujemy z niego uszczelkę, jeśli wcześniej nie została uszkodzona. W takiej sytuacji musimy wymontować z gniazda metalowy pierścień. Znajduje się w nim jeszcze jedna uszczelka, którą również wyjmujemy.

Wszystkie elementy bardzo dokładnie czyścimy w płynie hamulcowym. Przechodzimy do montażu. Na początku montujemy uszczelkę wewnątrz gniazda, ma ona charakterystyczny kwadratowy przekrój. Wpychamy ją w swoje miejsce w obwodzie gniazda. Drugą zakładamy na cylinderek, jest na nim specjalne nacięcie. Następnie wsuwamy go w gniazdo i wciskamy do środka. Widoczną, zewnętrzną część uszczelki (ma zatopiony metalowy pierścień), zabijamy w gniazdo.

Pozostało nam podłączenie wężyka w swoje gniazdo w zacisku i poskładanie wszystkiego w odwrotnej kolejności. Wymiana wężyków nie jest konieczna, jednak przy okazji wymiany uszczelek warto to zrobić.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Adam Misiński

Biegły rewident

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »