REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Panda II: wymiana przednich klocków hamulcowych. Poradnik

Robert Kuśpiel
Wymiana klocków hamulcowych krok po kroku
Wymiana klocków hamulcowych krok po kroku

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana klocków hamulcowych nie jest trudna. Jeżeli mamy komplet podstawowych narzędzi, powinniśmy poradzić sobie z tą czynnością. Jak wymienić klocki w Fiacie Panda? - oto opis krok po kroku.

Przedstawiona metoda dotyczy wymiany klocków w Pandzie 1.1 i 1.2

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne?

• Nowe klocki
• WD-40
• Szczotka druciana
• Papier ścierny
• Młotek
• Kombinerki
• Podnośnik
• Klucz od kół

REKLAMA

Jeżeli nie mamy do dyspozycji podnośnika warsztatowego, który uniesie nam całe auto, to najpierw wymieniamy jedną stronę, a potem drugą. Podkładamy kołki zabezpieczające pod tył, luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Odkręcamy je do końca i zdejmujemy koło. Polecamy również podstawić drewniany klocek lub koziołki pod auto. Daje nam to większe bezpieczeństwo podczas wykonywanej pracy.

Po zdjęciu koła mamy już swobodny dostęp do wszystkich elementów. Na początku musimy dokładnie przyjrzeć się zaciskowi. W jego dolnej części znajduje się sworzeń, który trzeba wyjąć. Skręcamy kierownicę tak, żeby móc wykonywać swobodnie każdą czynność. Jeżeli robimy prawą stronę, kierownicę przekręcamy również w prawo. Teraz za pomocą szczotki drucianej czyścimy cały zacisk, a najdokładniej w miejscu, gdzie znajduje się sworzeń (po obu stronach).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak działa hamulec bębnowy i tarczowy?

REKLAMA

Zabieramy się za jego wyjęcie. Za pomocą szczypiec lub kombinerek wyjmujemy zawleczkę zabezpieczającą, która znajduje się w dolnej części zacisku. Nie jest to proste zadanie, gdyż zawleczka jest najczęściej obrócona w mało dostępnej pozycji. W takiej sytuacji łapiemy kombinerkami za sworzeń (od przodu) i staramy się nim obrócić. Zdarzają się sytuację, że jest ciężko go ruszyć, wtedy polecamy polać element WD-40 i uderzyć delikatnie młotkiem.

Po wyjęciu zawleczki, wybijamy go i odchylamy zacisk do góry. Następnie wyjmujemy stare klocki, czyścimy dokładnie powierzchnię styku klocka z zaciskiem. Oglądamy dokładnie tłoczek, prowadnice pod względem uszkodzeń gumowych elementów i wycieków. Jeżeli nic nie wzbudza naszych podejrzeń, zabieramy się za montaż nowych klocków. Odkręcamy korek od zbiorniczka z płynem hamulcowym i wciskamy tłoczek w zacisku. Najlepiej zrobić to za pomocą trzonka młotka.

Zobacz też: Jak sprawdzić bęben hamulcowy

Mocujemy klocki w jarzmie, opuszczamy zacisk, dociskamy go i wkładamy sworzeń. Zabezpieczamy zawleczką i przekręcamy sworzeń tak, żeby uniemożliwić jej samoistne wysunięcie. Zakładamy koło i możemy przejść na drugą stronę. Tutaj postępujemy identycznie. Na koniec uruchamiamy silnik i naciskamy kilkakrotnie pedał hamulca. Auto jest gotowe do jazdy. Pamiętajmy, że klocki układają się przez ok. 300 km.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA