| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Fiat Panda II: wymiana przednich klocków hamulcowych. Poradnik

Fiat Panda II: wymiana przednich klocków hamulcowych. Poradnik


Wymiana klocków hamulcowych nie jest trudna. Jeżeli mamy komplet podstawowych narzędzi, powinniśmy poradzić sobie z tą czynnością. Jak wymienić klocki w Fiacie Panda? - oto opis krok po kroku.

Przedstawiona metoda dotyczy wymiany klocków w Pandzie 1.1 i 1.2

Co będzie nam potrzebne?

• Nowe klocki
• WD-40
• Szczotka druciana
• Papier ścierny
• Młotek
• Kombinerki
• Podnośnik
• Klucz od kół

Jeżeli nie mamy do dyspozycji podnośnika warsztatowego, który uniesie nam całe auto, to najpierw wymieniamy jedną stronę, a potem drugą. Podkładamy kołki zabezpieczające pod tył, luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Odkręcamy je do końca i zdejmujemy koło. Polecamy również podstawić drewniany klocek lub koziołki pod auto. Daje nam to większe bezpieczeństwo podczas wykonywanej pracy.

Po zdjęciu koła mamy już swobodny dostęp do wszystkich elementów. Na początku musimy dokładnie przyjrzeć się zaciskowi. W jego dolnej części znajduje się sworzeń, który trzeba wyjąć. Skręcamy kierownicę tak, żeby móc wykonywać swobodnie każdą czynność. Jeżeli robimy prawą stronę, kierownicę przekręcamy również w prawo. Teraz za pomocą szczotki drucianej czyścimy cały zacisk, a najdokładniej w miejscu, gdzie znajduje się sworzeń (po obu stronach).

Zobacz też: Jak działa hamulec bębnowy i tarczowy?

Zabieramy się za jego wyjęcie. Za pomocą szczypiec lub kombinerek wyjmujemy zawleczkę zabezpieczającą, która znajduje się w dolnej części zacisku. Nie jest to proste zadanie, gdyż zawleczka jest najczęściej obrócona w mało dostępnej pozycji. W takiej sytuacji łapiemy kombinerkami za sworzeń (od przodu) i staramy się nim obrócić. Zdarzają się sytuację, że jest ciężko go ruszyć, wtedy polecamy polać element WD-40 i uderzyć delikatnie młotkiem.

Po wyjęciu zawleczki, wybijamy go i odchylamy zacisk do góry. Następnie wyjmujemy stare klocki, czyścimy dokładnie powierzchnię styku klocka z zaciskiem. Oglądamy dokładnie tłoczek, prowadnice pod względem uszkodzeń gumowych elementów i wycieków. Jeżeli nic nie wzbudza naszych podejrzeń, zabieramy się za montaż nowych klocków. Odkręcamy korek od zbiorniczka z płynem hamulcowym i wciskamy tłoczek w zacisku. Najlepiej zrobić to za pomocą trzonka młotka.

Zobacz też: Jak sprawdzić bęben hamulcowy

Mocujemy klocki w jarzmie, opuszczamy zacisk, dociskamy go i wkładamy sworzeń. Zabezpieczamy zawleczką i przekręcamy sworzeń tak, żeby uniemożliwić jej samoistne wysunięcie. Zakładamy koło i możemy przejść na drugą stronę. Tutaj postępujemy identycznie. Na koniec uruchamiamy silnik i naciskamy kilkakrotnie pedał hamulca. Auto jest gotowe do jazdy. Pamiętajmy, że klocki układają się przez ok. 300 km.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

KRAUSE LEGAL Kancelaria prawna

Nasza kancelaria świadczy wszechstronną pomoc prawną skierowaną do właścicieli firm rodzinnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »