| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Hyundai Accent: wymiana łożyska i tarczy hamulcowej koła przedniego. Poradnik

Hyundai Accent: wymiana łożyska i tarczy hamulcowej koła przedniego. Poradnik


W poradniku tym przeprowadzimy wymianę łożyska koła i przedniej tarczy hamulcowej w modelu Accent. Cała naprawa nie jest trudna, jednak trzeba poświęcić na jej wykonanie trochę czasu.

Czego będziemy potrzebować?

• Klucze oczkowe
• Ściągacz do łożysk
• Smar łt – 43

75,60 złCitroen Berlingo Peugeot Partner. Obsługa i naprawa

Pierwszy krok to zdemontowanie zwrotnicy, wystarczy odkręcić kilka śrub. Następnie musimy usunąć uszczelniacz łożyska przy pomocy płaskiego śrubokręta zachowując dużą ostrożność. W tym momencie trzeba zdemontować piastę ze zwrotnicy, do czego potrzebujemy czterech długich śrub, które wkręcimy w otwory mocowania tarczy hamulcowej. Kręcimy na przemian wszystkie śruby, następnie za pomocą ściągacza wyjmujemy łożysko z piasty. Wyjmujemy zewnętrzną bieżnię łożysk. Do tego użyjemy płaski śrubokręt i młotek.

Zobacz też: Fiat Punto II: regeneracja przednich zacisków hamulcowych

Ważne jest, aby dokładnie wyczyścić piastę i zwrotnicę ze starego smaru. Możemy teraz przystąpić do montażu nowego łożyska. Najpierw wkładamy w zwrotnicę bieżnię nowych łożysk. Najlepiej użyć do tego starych bieżni i młotka, następnie montujemy dwie sztuki łożysk zewnętrznych i wewnętrznych. Smarujemy je smarem, tak, żeby przedostał się do ich rolek. Łożyska możemy wciskać za pomocą ściągacza do sprężyn. Montujemy nową tarczę i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Co zrobić w razie awarii ABS?

Po zamontowaniu nowych tarcz musimy unikać gwałtownego hamowania przez ok. 300 km.

avatar

2013-06-21 13:20 Zgłoś

Z całym szacunkiem, ale smar ŁT-43 można stosować do wozów drabiniastych, a nie do współczesnych samochodów, wymieniałem łożyska w NISSANIE, zastosowałem ten smar i po 30 tys. km znów wymieniałem łożyska - rolki popękały, bo smar nie wytrzymuje temperatur i tarcia w łożysku i zamienia się w smołę !!! Do tych łożysk stosuje się smary np. STP z molibdenem, odporne na temperaturę nawet do 300 st.C. Pozdrawiam !

HITY INFORU

TERMINARZ

LIP29
TydzieńPWŚCPSN
2730123456
2878910111213
2914151617181920
3021222324252627
3128293031010203

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Paweł Barnik

Ekspert podatkowy.

Zostań ekspertem Infor.pl »