REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Montaż klocków hamulcowych w samochodzie Mazda MX-3

Zuzanna Gawor-Kotkowska
Poradnik ukazujący jak zamontować klocki hamulcowe Fot. Mazda
Poradnik ukazujący jak zamontować klocki hamulcowe Fot. Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Naprawa hamulców jet konieczna raz na jakiś czas, ponieważ efekt ich pracy jest możliwy dzięki ich zużywaniu się. Podpowiadamy, jak samodzielnie zamontować klocki hamulcowe w samochodzie Mazda MX-3, po uprzednim demontażu zużytych.

Montaż klocków

Aby zamontować klocki, musimy najpierw wcisnąć tłoczek zacisku. Najlepiej używać do tego specjalnego narzędzia rozpierającego – sami najpewniej nie będziemy mieli siły, aby to zrobić. Możemy też spróbować zrobić to za pomocą innego przyrządu, który działa na zasadzie rozpierania. Przy tej okazji warto sprawdzić stan uszczelnienia zacisku. 

REKLAMA

Zobacz również: Mazda MX-3: demontaż klocków hamulcowych

REKLAMA

Jeśli gumka osadzona wokół tłoczka jest sparciała lub dziurawa, najlepiej będzie ją wymienić. Zaniedbanie wiąże się ze zbyt dużym ryzykiem zanieczyszczenia tłoczka i w efekcie jego korodowania, a później zapieczenia. Efekt będzie taki, że hamulec nie będzie działał lub będzie działał cały czas, zatrzymując dane koło nawet wtedy, gdy próbujemy rozpędzać auto.

Uszczelnienia możemy kupić w sklepie z częściami samochodowymi, a będzie on figurował jako zestaw naprawczy zacisku. Następnie umieszczamy nowe klocki w miejscu starych tak, aby dopasować ich otwory do otworów w zacisku. Najlepiej robić to, jednocześnie wsuwając kołki mocujące w klocek i zacisk. Gdy klocki i kołki będą już na miejscu, możemy je z powrotem zabezpieczyć zawleczkami, a następnie nałożyć sprężyny (druty pozycjonujące), najpierw poprzeczny, potem wzdłużny.

Montaż zacisku

Aby poprawnie zamontować zacisk, należy po prostu wsunąć go na tarczę w miejscu, gdzie w piaście znajdziemy wcięcie na klocek hamulcowy (z tyłu tarczy). Pamiętajmy, aby na krawędziach tego wcięcia znajdowały się blaszki, które mogły spaść przy demontażu zacisku. Jeśli zacisk nie chce wejść gładko, będziemy musieli pomóc mu młotkiem, ale bardzo delikatnie. Mocne uderzenia nie są wskazane. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak uzupełniać płyn hamulcowy?

Gdy zacisk jest już na swoim miejscu, pozostało przykręcić śruby mocujące. Otwory znajdują się z tyłu zacisku. Ważne, aby bardzo precyzyjnie wycelować śrubą w otwór piasty. W przeciwnym razie, próbując ją wkręcić nieprawidłowo, możemy zniszczyć gwint. O ile będzie to gwint śruby, koszt wymiany będzie niewielki. Zniszczenie gwintu piasty będzie wiązało się ze znacznymi komplikacjami.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA