| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Ford Escort MK7: wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Ford Escort MK7: wymiana tarcz i klocków hamulcowych


Wymiana tarcz i klocków hamulcowych jest standardową czynnością, jaką wykonujemy przy naszym aucie. Poniekąd można zaoszczędzić trochę pieniędzy wykonując te wymiany we własnym zakresie.

Zanim rozpoczniemy wymianę, najpierw powinniśmy zakupić odpowiednie klocki hamulcowe oraz tarcze, przy czym klocki powinny być nowe nowe. Tarcze możemy przetoczyć, jednak warto pomyśleć o nowych. Zaczynamy od podniesienia samochodu i odkręcenia koła. Teraz mamy swobodny dostęp do każdego elementu. Wyjmujemy zawleczkę hamulca i wybijamy trzpień. Teraz możemy unieść klapę i wyjmujemy klocki hamulcowe. Jeżeli chcemy wymienić tylko klocki wciskamy tłok i wkładamy nowe klocki. Chcąc wymienić również tarcze, musimy odkręcić śruby trzymające zacisk hamulcowy do zwrotnicy.

Zobacz również: Jak wymienić cylinderki hamulcowe?

Podwieszamy zacisk na drucie, żeby nie wisiał na przewodach hamulcowych. Zdejmujemy starą tarcze. Przed założeniem nowej, czyścimy miejsce montażu z brudu i rdzy. Wszelkie zanieczyszczenia oraz nierówna powierzchnia mogą spowodować drgania podczas hamowania. Nie można również zamontować starych klocków na nową tarczę, nawet jeśli wyglądają na „prawie nowe”.

Na tak przygotowaną powierzchnię montujemy tarczę i przykręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. Przez pierwsze 300 – 400 kilometrów nie powinniśmy zbyt ostro hamować. Trzeba pozwolić na dotarcie się klocków oraz tarczy.

Zobacz również: Usterki w układzie hamulcowym – jak ich szukać?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Kosior

Prawnik, absolwentka Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »