REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wymienić cylinderki hamulcowe?

Robert Kuśpiel
Wymiana cylinderków hamulcowych dotyczy wyłącznie aut wyposażonych w bębny hamulcowe. Fot. Fotolia
Wymiana cylinderków hamulcowych dotyczy wyłącznie aut wyposażonych w bębny hamulcowe. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana cylinderków hamulcowych dotyczy aut wyposażonych w bębny hamulcowe. Naprawa nie należy do trudnych, dlatego warto wykonać ją samemu. Poniżej opis wymiany cylinderków hamulcowych.

Era bębnów hamulcowych już się praktycznie skończyła. Są montowane jeszcze na tylnej osi w tanich lub małych autach. Uszkodzenia cylinderków hamulcowych występują zazwyczaj w trakcie eksploatacji lub podczas nieprawidłowego montażu szczęk hamulcowych. Kiedy uszkodzeniu ulega cylinderek, często zdarza się tak, że uszkodzeniu ulegają także elementy blisko cylinderka, np. samoregulator. Zaczynamy od uniesienia auta oraz zdjęcia koła. Podważamy dekielek zabezpieczający śrubę trzymającą cały bęben, po czym przystępujemy do wykręcenia nakrętki i zdjęcia bębna. Należy robić to delikatnie, by nie uszkodzić szczęk hamulcowych.

REKLAMA

Zobacz również: Tarcze hamulcowe - jak je wymienić?

REKLAMA

Jeżeli na wewnętrznej stronie bębnów hamulcowych utworzył się rant, wówczas musimy szczególnie uważać podczas demontażu. Jeśli rant jest bardzo duży, możemy być pewni, że podczas zdejmowania uszkodzimy szczęki hamulcowe. Wówczas musimy się liczyć także z kosztem nowych szczęk hamulcowych. Po zdjęciu bębna myjemy wszystko z rozlanego płynu hamulcowego. Takie szkody, w postaci zalania wnętrza mechanizmu płynem hamulcowym, powoduje właśnie uszkodzony cylinderek hamulcowy. Po dokładnym wyczyszczeniu musimy wszystko rozebrać. W celu demontażu szczęk, musimy zdjąć zabezpieczenie obracając je pod kątem prostym. Zazwyczaj po tej operacji wszystko się wysypie.

Kolejnym krokiem jest odkręcenie przewodów hamulcowych. Znajdują się one z tyłu bębna, wykręcamy je oraz śrubę, która trzyma cylinderek. Po tym możemy już wyjąć cylinderek i zamontować nowy. Przykręcamy go a następnie dokręcamy przewód hamulcowy. Zakładamy szczęki, jednak warto obejrzeć czy nie wymagają wymiany, jeśli wysokość okładziny jest już bardzo mała, warto wymienić szczęki. Po zamontowaniu szczęk, należy pamiętać o ich zabezpieczeniu oraz o montażu sprężyn a przede wszystkim o odpowiednim ustawieniu samoregulatora. 

Zobacz również: Wymiana klocków hamulcowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Należy przyjrzeć się, czy montaż został dobrze wykonany, gdyż każde złe ustawienie może spowodować uszkodzenie cylinderka i wyciek płynu hamulcowego. Jeżeli jesteśmy pewni, co do prawidłowości montażu, możemy założyć bęben hamulcowy. Kolejnym krokiem jest odpowietrzenie układu hamulcowego, co zostało opisane w oddzielnym poradniku. Kiedy odpowietrzymy układ, zakładamy koła i auto jest gotowe do jazdy.

Przed rozpoczęciem jazdy należy kilkakrotnie nacisnąć pedał hamulca.

Jeżeli były wymieniane szczęki, unikamy gwałtownego hamowania przez ok. 300km.

Zobacz też: Jak samodzielnie odpowietrzyć hamulce?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA