REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wymienić szczęki hamulcowe?

Robert Kuśpiel
Wymiana szczęk hamulcowych fot. Newspress
Wymiana szczęk hamulcowych fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana szczęk hamulcowych nie jest trudna. Przed przystąpieniem do tej czynności ustawiamy samochód na płaskiej powierzchni, unosimy auto oraz odkręcamy koła. Wrzucamy dowolny bieg.

Po ściągnięciu koła zdejmujemy dekiel. Wyciągamy zawleczkę przy użyciu kombinerek. Wykręcamy nakrętkę piasty. Po odkręceniu śrub podejmujemy próbę zdjęcia bębna. Zazwyczaj się to nie udaje, ponieważ na powierzchni bębna tworzy się rant uniemożliwiający jego zdjęcie. Dlatego warto mocniej postukać młotkiem i zaaplikować odrdzewiacz na połączenie bębna z piastą. Gdy bęben został zdjęty odpinamy zaciski sprężyste. Następnie podważamy śrubokrętem dolną szczękę, aby wyszła z zaczepu, to samo robimy z drugą szczęką. Za pomocą zacisku stolarskiego zabezpieczamy cylinderek, aby nie wyskoczyły tłoczki.

REKLAMA

Zobacz również: Jak przedłużyć żywotność hamulców?

Warto przemyć wnętrze hamulca benzyną i wyczyścić je z rdzy.

Następnie odpinamy dźwignię hamulca ręcznego od linki. Za pomocą śrubokręta odkręcamy następujące sprężyny: dolną sprężynę powrotną, górną sprężynę powrotną oraz sprężynę między szczęką, a samoregulatorem. Po zdemontowaniu starego układu szczęk hamulcowych możemy przystąpić do montażu nowego zestawu. Wciskamy sprężynę na lince hamulca ręcznego i zakładamy ramię szczęki. Kolejnym krokiem jest włożenie sprężynki do samoregulotra. Najpierw doczepiamy ją do szczęki, a na końcu do samoregulatora. Wstawiamy szczękę przeciwbieżną (po prawej stronie) na swoje miejsce i mocujemy ją zaciskiem sprężystym. 

Zobacz również: Jak wymieniać płyn hamulcowy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Następnie wstawiamy szczękę współbieżną (po lewej stronie) i również mocujemy ją zaciskiem sprężystym. Przy montażu lewej szczęki należy zwrócić uwagę, aby wycięcia szczęki weszły w odpowiednie szczęki samoregulatora. Zakładamy bęben hamulcowy, przykręcamy śruby mocujące piastę. Następnie kilkakrotnie naciskamy hamulec nożny i zaciągamy ręczny, aby układ hamulcowy się wyregulował.

Zanim podniesiemy samochód na podnośniku zabezpieczmy koła np. klinami przed zsunięciem.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA