| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Elektronika/Elektryka > Opel Astra F: demontaż zegarów

Opel Astra F: demontaż zegarów

Usterka zegarów wymaga ich demontażu. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować i zamontować zegary w Oplu Astra F.

W Astrach F poszczególne wskaźniki wchodzą w skład całego zestawu zegarów. Po zdemontowaniu zegarów można wymienić uszkodzony wskaźnik lub żarówkę. Warto jednak wiedzieć, że nie ma konieczności demontażu kierownicy w celu wyjęcia zegarów.

Przystępujemy do demontażu całego zestawu wskaźników. Pierwszy krok to odłączenie przewodu masowego od akumulatora. Teraz odkręcamy osłonę zestawu wskaźników (5 śrub) oraz linkę prędkościomierza za pomocą klucza nasadowego 10mm. Kolejny krok to odkręcenie i wyjęcie całego zestawu wskaźników. Należy jednak zwrócić uwagę na swobodny ruch linki prędkościomierza. W razie potrzeby najlepiej poprosić drugą osobę o przesunięcie linki do środka.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana rozrusznika

Odłączamy linkę prędkościomierza z tyłu z zestawu wskaźników. W celu wykonania tej czynności należy docisnąć palcem sprężynkę mocującą i wyjąć jednocześnie linkę z zestawu. W przypadku zegarów elektronicznych należy wyjąć wtyk złącza elektrycznego. Na końcu odpinamy dwa wtyki złącza elektrycznego.

Przechodzimy do demontażu poszczególnych wskaźników. Na początku należy wyjąć pokrętło licznika dziennych kilometrów. Teraz podważamy cztery języczki i zdejmujemy pokrywę wskaźników. Przystępujemy do wymontowania wskaźnika ilości paliwa, wskaźnika temperatury i obrotomierza. Odkręcamy dwie nakrętki i wyjmujemy wskaźnik z obudowy.

Zobacz też: Jak kolor podświetlenia zegarów wpływa na kierowcę podczas jazdy?

W przypadku prędkościomierza należy wyjąć z niego klamrę a następnie delikatnie odkręcić płytkę drukowaną. Wykręcamy cztery wkręty i wyjmujemy prędkościomierz. Obrotomierz zamocowany jest na śrubach Torx T10. Montaż wskaźników odbywa się w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o włożeniu pokrętła od licznika dziennych kilometrów.

W zestawie wskaźników bardzo ważną rolę odgrywa stabilizator napięcia. Jego zadaniem jest utrzymanie napięcia w obwodzie zestawu wskaźników. W przypadku, kiedy stabilizator jest uszkodzony między innymi pojawiają się błędne wskazania ilości paliwa w zbiorniku. Odkręcamy więc stabilizator napięcia od tylnej ścianki obudowy zestawu wskaźników i wyjmujemy z gniazda.

Zobacz też: Białe zegary - jak je zamontować?

Przechodzimy do zamontowania zestawu zegarów. Na początku podłączamy wtyki razem z przewodami, wsuwamy linkę prędkościomierza i zabezpieczamy ją. Montujemy zestaw wskaźników, jednocześnie przesuwając linkę do przedziału silnika. Dokręcamy zestaw wskaźników i przykręcamy osłonę zestawu wskaźników oraz osłonę kolumny kierownicy. Przykręcamy linkę prędkościomierza do skrzyni biegów i podłączamy przewód masowy akumulatora.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

UNIT4 POLSKA sp. z o.o.

ekspert z zakresu HRM

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »