| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Elektronika/Elektryka > Volkswagen Polo III: wymiana rozrusznika

Volkswagen Polo III: wymiana rozrusznika

Uszkodzony rozrusznik uniemożliwia nam uruchomienie silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić rozrusznik w Volkswagenie Polo III.

Na początku zastanowimy się co zrobimy po wymontowaniu starego rozrusznika? Możemy kupić nowy. Jednak tutaj słowo „nowy” nie oddaje w pełni autentycznego stanu rozrusznika. Zazwyczaj są to chińskie zamienniki, które jakościowo odstają od oryginału. Należy o tym pamiętać decydując się na taki zakup. Nie powinniśmy być mocno zdziwieni, jeżeli nie wytrzyma on do końca okresu gwarancyjnego.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: regulacja hamulca ręcznego

Można przemyśleć zakup używanego. Jednak tutaj musimy być pewni co do źródła. W innym przypadku taki zakup to duże ryzyko. Może się okazać, że ten używane będzie w znacznie gorszym stanie niż ten, który wyjęliśmy z naszego auta. Jednak kiedy trafimy na dobry egzemplarz warto zastanowić się nad kupnem. Jakby nie było to nadal pozostajemy przy oryginale.

Najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest regeneracja starego rozrusznika. Cenowo wychodzi prawie tak samo lub taniej jak zakup chińskiej podróbki. Jeżeli wykonujemy taką usługę w dobrym warsztacie to możemy być pewni, że posłuży nam dłuższy czas. Ceniące się zakłady dają na taką regenerację pisemną gwarancję. Zazwyczaj mają rozruszniki na wymianę lub można poczekać na regenerację naszego.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż półosi

Najpierw zdejmujemy czarną, plastikową osłonę po czym odłączamy złącze wtykowe od włącznika elektromagnetycznego. Wciskamy przy złączu zabezpieczenie z drutu i odłączamy zacisk 50 wyłącznika zapłonu. Następnie odkręcamy przewód łączący akumulator z rozrusznikiem, jest on przykręcony do zacisku 30. Na końcu pozostaje nam odkręcić śruby mocujące rozrusznik i możemy swobodnie go wyjąć.

Montaż rozrusznika przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Na początku instalujemy go na swoim miejscu i dokręcamy najdłuższą śrubę czyli ta o długości 160mm, momentem 45Nm. Dwie pozostałe śruby, krótsze (70mm) dokręcamy większym momentem, czyli 60Nm. Następnie przykręcamy przewód do zacisku 30. Tutaj moment dokręcania wynosi 15Nm. Kolejny krok to wsunięcie złącza przewodu na zacisk 50. Pozostaje nam założyć plastikową osłonę i podłączenie przewodu masowego akumulatora.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: demontaż rozrusznika

Po takiej wymianie nie powinno być problemów z rozruchem silnika. Jeśli rozrusznik będzie kręcił a auto nadal nie da się uruchomić to należy podładować akumulator. W szczególności dotyczy to silników Diesla, które są „wyczulone” na słaby akumulator.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

GRU17
TydzieńPWŚCPSN
491234567
50891011121314
5115161718192021
5222232425262728
129303101020304

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Natalia Teper

Adwokat amerykański

Zostań ekspertem Infor.pl »