| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Elektronika/Elektryka > Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana alternatora

Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana alternatora

W poradniku tym pokażemy jak samemu skontrolować i wymienić alternator w Polo IV i Ibiza III. Cała operacja nie jest trudna i można ją wykonać we własnym zakresie.

Przed wymianą alternatora w Seacie Ibiza III i Volkswagenie Polo IV powinniśmy sprawdzić poprawność działania tego urządzenia. W przypadku kiedy akumulator jest słabo ładowany może to świadczyć o słabej kondycji naszego alternatora. W celu upewnienia się co do usterki alternatora możemy wykonać test. Będzie nam do tego potrzebny woltomierz lub miernik uniwersalny. Jest on do kupienia w hipermarketach za kilka złotych.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych

Miernik podłączamy go pod akumulator i uruchamiamy silnik. W czasie rozruchu napięcia może się znacząco obniżyć nawet do około 8V. W tym momencie przyda nam się pomoc drugiej osoby. Jedna wsiada do samochody i naciska pedał gazu utrzymując prędkość obrotową silnika na poziomie 3000 obr/min. My sprawdzamy jakie wartości podaje nami miernik. Jeżeli znajdują się w przedziale od 13 do 14.5V to znaczy, że alternator ładuje prawidłowo.

Kolejnym testem będzie sprawdzenie stabilności ładowania. Bardzo ważne jest, żeby nie było wahnięć napięcia. Zasada postępowania jest taka sama. Ustawiamy obroty silnika na 3000 obr/min i utrzymujemy je na tym samym poziomie. Następnie włączamy światła drogowe i dokonujemy pomiaru. Różnica nie powinna wynosić więcej jak 0.4V niż wynik uzyskany w poprzedniej próbie bez obciążenia. W innym przypadku musimy dokonać sprawdzenia regulatora napięcia i alternatora.

W modelu Polo i Ibiza stosowane są różne modele alternatorów. Wszystko uzależnione jest od wersji silnikowej. Na początku zdejmujemy ujemną klemę z akumulatora. Teraz musimy zdjąć pasek klinowy. W tym celu luzujemy napinacz za pomocą klucza płaskiego i zdejmujemy pasek. Jak da się zauważyć do alternatora (z tyłu) będzie podpięta wtyczka razem z cienkim przewodem – odpinamy je.

Następnie zdejmujemy zatyczkę ochronną i odkręcamy nakrętkę trzymającą gruby przewód. W tym momencie pozostaje nam odkręcić mocowania alternatora i wyjąć go z samochodu. Teraz przechodzimy do montażu. Na początku należy zamontować alternator i solidnie go przykręcić. Zakładamy pasek i montujemy wszystkie przewody elektryczne. Podczas tej całej operacji warto przyjrzeć się w jakim stanie jest pasek klinowy.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: demontaż rozrusznika

Jeżeli stwierdzimy, że nadszedł czas na jego wymianę warto to zrobić od razu. W ten sposób zaoszczędzimy sobie dodatkowej pracy. Koszt zakupu nie jest duży. Po wykonanej pracy podłączamy klemę akumulatora i uruchamiamy silnik. Nie powinno być żadnych problemów z rozruchem.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Szkoła Jazdy Subaru

Kursy z doskonalenia techniki jazdy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »