| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Elektronika/Elektryka > Peugeot 307: naprawa klaksonu i kierunkowskazów

Peugeot 307: naprawa klaksonu i kierunkowskazów

Problemy w prawidłowym działaniu kierunkowskazów oraz klaksonu są dosyć częstą usterką w Peugeot 307. W poradniku tym dowiesz się jak naprawić klakson i kierunkowskazy w modelu 307.

Jeżeli nasz Peugeot 307 wykazuje problemy w poprawnym funkcjonowaniu klaksonu lub kierunkowskazów nie ma potrzeby kupowania nowych części. Możemy podjąć się naprawy. Zazwyczaj problem ten jest do samodzielnego naprawienia. W poradniku tym na początku opiszemy dokładnie jak objawiają się problemy w funkcjonowaniu klaksonu oraz przełącznika kierunkowskazów.

Zobacz też: Peugeot – zestawienie żarówek w najpopularniejszych modelach

Gdy zauważamy, że po mocnym skręcie kierownicą kierunkowskazy przełączają się automatycznie na miganie w przeciwnym kierunku lub po jego przełączeniu musimy poruszać manetką to znak, że musimy naprawić kierunkowskazy. Podobnie sprawa wygląda z klaksonem. Jeżeli podczas używania go sygnał dźwiękowy działa losowo to również taki element kwalifikuje się do wymiany. Są to najczęstsze objawy tego typu usterek. Osobie, która nie posiada zbyt dużego doświadczenia zajmie to około 1,5 - 2 godzin.

Zaczynamy od rozłączenia akumulatora, żeby nie doprowadzić do aktywacji poduszek powietrznych. Pamiętajmy, że prowadząc jakiekolwiek prace przy podłączonym akumulatorze narażamy się na ryzyko  detonacji poduszki powietrznej. Wykręcamy dolną osłonę kolumny kierownicy. Zamontowana jest na dwóch śrubach Torx. Teraz wyjmujemy górną osłonę kolumny kierownicy, która zamocowana jest na zacisk.

Zobacz też: Czy warto kupować części regenerowane?

Następnie odłączamy kable od immobilisera, poduszek powietrznych i wspomagania. Osoby, które nie odłączyły wcześniej akumulatora muszą zrobić to w tym momencie. Kolejnym krokiem będzie demontaż poduszki powietrznej kierowcy. Ewentualne uaktywnienie jest bardzo niebezpieczne. Teraz wyjmujemy z kierownicy poduszkę naciskając długim śrubokrętem z dwóch stron kierownicy sprężynę trzymającą jednocześnie w tym samym czasie przyciągamy ją do siebie.

Rozpinamy kable od poduszki i kładziemy je w bezpieczne miejsce. Musimy pamiętać jak były podłączone. Jak da się łatwo zauważyć kolor wtyczki odpowiada kolorowi złącza w poduszce, kolor zielony jest na górze, natomiast kolor niebieski na dole. Następnie wykręcamy śrubę mocującą kierownicę przy pomocy klucza Torx 50. Polecamy do tego mocną przedłużkę z tryczką. Będzie nam o wiele wygodniej. Po zdjęciu poduszki będziemy widzieli przewody. Po lewej stronie kierownicy znajduje się masa, którą odpinamy wraz z złączem klaksonu – znajduje się na dole kierownicy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Zbigniew Sztymelski

Specjalista z zakresu podatków i rachunkowości, księgowy w biurze rachunkowym

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »