REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 156: regeneracja alternatora – opis krok po kroku

Robert Kuśpiel
Alfa Romeo 156: regeneracja alternatora.
Alfa Romeo 156: regeneracja alternatora.

REKLAMA

REKLAMA

Celem tego poradnika jest wymiana regulatora napięcia i szczotek alternatora. Całą operację przeprowadzimy bez konieczności demontażu całego alternatora.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

• Klucz nasadowy numer 10
• Klucz łamany numer 8
• Klucz łamany numer 13
• Przedłużka

Przeprowadzona przez nas wymiana ma na celu ominięcie konieczności wymontowania alternatora. Oczywiście, dla chętnych nic nie stoi na przeszkodzie, żeby go wyjąć.
Pierwszy krok to demontaż pokrywy silnika. Teraz musimy sprawdzić, czy damy radę dosięgnąć górnej części plastikowej obudowy alternatora. W tym celu musimy zlokalizować dwa otwory pomiędzy końcem komory silnika a jego łapami. Wkładamy rękę i sprawdzamy, czy damy radę dotknąć wspomnianej wcześniej obudowy.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: montaż czujników parkowania

REKLAMA

Następnie musimy zdjąć klemę z akumulatora. Wkładamy rękę w otwór i odchylamy klapkę zabezpieczającą przewody i odkręcamy je kluczem łamanym numer 8, a następnie nr 13. Gdy już je wyjmiemy, konieczne jest, abyśmy wypięli czarny przewód obok alternatora. Jest on umiejscowiony w dużym zatrzasku. W tym momencie wyciągamy plastikową tylną obudowę przy pomocy klucza nasadowego nr 10, krótkiej i długiej przedłużki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obudowę mocują trzy śruby. Jedną z nich można z łatwością zauważyć od dołu, drugą od góry, a trzecia, sprawiająca najwięcej problemów, znajduje się od strony silnika. To właśnie do odkręcenia ostatniej niezbędna jest przedłużka. Przekładamy ją za aluminiowym uchwytem, zakładamy na śrubę, zapinamy grzechotkę do przedłużki i odkręcamy. Jeżeli uda nam się poluzować, możemy wykręcać ją bez grzechotki.

Zobacz też: Jak odłączać i podłączać akumulator?

Po zdjęciu obudowy przystępujemy do wymiany poszczególnych elementów. Zaczynamy od regulatora, przykręconego na trzy śruby pod śrubokręt gwiazdkowy oraz jedną na klucz nasadowy nr 10. Teraz możemy zdjąć regulator, uważając, żeby nic nie uszkodzić. Pozostaje nam udać się do sklepu i kupić nową część. W przypadku, kiedy chcemy wymienić szczotki, to musimy rozłożyć regulator.

Jego demontaż jest bardzo łatwy. Nie ma konieczności szukania modelu od regulatora alternatora z Alfy. Okazuję się, że pasują z Fiata 126p. Koszt jest bardzo niski, wynosi ok. 10 złotych.
Cala operacja może się wydawać trochę niewygodna, jednak pozwala na zaoszczędzenie pieniędzy, które musielibyśmy przeznaczyć na wyjęcie alternatora. Pozostaje nam poskładanie wszystkiego w odwrotnej kolejności, podpięcie akumulatora i odpalenie samochodu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA