| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Elektronika/Elektryka > Fiat Stilo: montaż czujnika poziomu płynu spryskiwaczy. Poradnik

Fiat Stilo: montaż czujnika poziomu płynu spryskiwaczy. Poradnik


W poradniku tym pokażemy sposób, w jaki możemy sami zamontować czujnik poziomu płynu spryskiwaczy. Modyfikacja ta nie należy do trudnych, a jeżeli dużo podróżujemy, z biegiem czasu docenimy jej funkcjonalność.

Co będzie nam potrzebne?

• Wiertarka
• Wiertło 3mm, 6, 32
• Nóż
• Śrubokręt płaski
• Torx T25
• Imbus 3
• Kontaktron
• Magnes
• Pływak do magnesu
• Rurka kanalizacyjna (50cm długości, średnica 32mm)
• Przewód 6m
• Dioda LED z obudową
• Izolacja
• Próbówka
• Klej
• 10cm drutu

Wykonanie

Informacja o niskim poziomie płynu bywa bardzo ważna, zwłaszcza w podróży. Zasada działania będzie stosunkowo prosta, w zamontowanej w zbiorniku rurce znajduje się pływak z magnesem. Po jej zewnętrznej stronie znajduje się kontaktron, czyli czujnik. Kiedy poziom płynu spadnie do określonego poziomu, magnes zamknie obwód przez czujnik. Wszystko to spowoduje zaświecenie się diody LED.

Zdejmujemy obudowy kierownicy, dolną i górną. W tym celu musimy odkręcić pięć śrubek imbusowych. Oczywiście nie ma potrzeby demontażu, jednak będzie nam zdecydowanie trudniej. Luzujemy zacisk od regulacji położenia kolumny kierownicy, przeciskamy go przez otwór w osłonie. Wystarczy ustawić dźwignię zacisku w połowie swojego skoku. Teraz odkręcamy dwie śrubki trzymające górną cześć osłony kierownicy. Znajdują się one bezpośrednio za kierownicą.

Zobacz też: Fiat Stilo: wymiana filtra przeciwpyłkowego

Kolejnym krokiem jest demontaż radia i wyjęcie górnego schowka. Zamocowany jest na dwóch śrubach T25. Następnie odkręcamy prawy boczek tunelu środkowego i plastik pod dolną półką, odchylamy wykładzinę po stronie pasażera. Z kolei po stronie silnika odkręcamy jedną nakrętkę trzymającą wygłuszenie i również uchylamy ją na tyle, żeby mieć dostęp do uszczelnienia kanału technicznego.

Teraz przechodzimy do przygotowania odpowiedniej instalacji. Od zapalniczki ciągniemy kabel, a w odpowiednim miejscu montujemy bezpiecznik i przeciągamy kabel w stronę kierownicy. Najlepiej ciągnąć od razu dwie jego części, prowadzimy go za radiem, dlatego potrzebny był jego demontaż. Diodę montujemy przy manetce na obudowie, podłączamy do niej kable, zwracając uwagę, żeby podpiąć je właściwie. Przewód od diody prowadzimy do kanału technicznego.

Zobacz też: Fiat Stilo: demontaż oparcia fotela przedniego. Poradnik

Łączymy kable z kontaktronem i wsadzamy w obudowę długopisu. Zalewamy całość dobrym preparatem wodoodpornym, ostateczność to klej. W zakupionej rurze wiercimy cztery otwory wiertłem 3mm. Zamontujemy w nich drut uniemożliwiający wypadnięcie pływaka z magnesem do zbiornika. Wkładamy magnes do probówki i zatykamy korkiem. W zbiorniku spryskiwaczy wiercimy otwór pod rurę 32mm, którą wcześniej przygotowaliśmy.

Kabel idący od kontaktrona mocujemy do karoserii auta, może być śrubka mocowania zbiorniczka. Od wewnątrz auta przepychamy przez kanał przewód z komory silnika idącego do kontaktrona. Łączymy go z przewodem od diody. Pozostało nam już tylko sprawdzić instalację i zalać płynem zbiornik.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

TMF Poland sp. z o.o.

globalny dostawca usług administracyjnych dla firm z zakresu księgowości, usług kadrowo-płacowych i usług sekretarskich

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »