| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Elektronika/Elektryka > Audi A3 8L: naprawa pompki centralnego zamka

Audi A3 8L: naprawa pompki centralnego zamka


Powodem, dla którego naprawiamy pompkę centralnego zamka Audi A3 8L, jest uszkodzenie łopatek wirnika. Niestety jest to kolejna typowa usterka dla aut z grupy VAG. W poradniku tym pokażemy, jak samemu poradzić sobie z taką usterką.

Naprawy podejmuje się ze znanego powodu w przypadku większości napraw. Mianowicie, mamy tutaj na myśli, koszt zakupu nowych części zamiennych. W tym przypadku, nowa pompka zamka centralnego do Audi A3 to wydatek rzędu ok. 400zł.

• Pompka do starych modeli A4, A6, A100, A 80 / 90, nr 4A0 862 257 J
• Śrubokręt gwiazdkowy i płaski
• Kombinerki
• Nóż
• Lutownica

29.90 złPodróże służbowe - Raporty INFOR - PDF

Na początku rozkręcamy starą obudowę, jeśli chodzi o zaczepy wystarczy je podważyć i już mamy dostęp do środka. Kolejny krok, to wyjęcie płytki, która trzyma się na taśmie i dwóch przewodach, uważamy, żeby ich nie uszkodzić.

Zobacz również: Audi A3 8L: montaż tweeterów i wskaźników doładowania

Następnie, odkręcamy trzy śrubki, aby dostać się do wirnika. Demontujemy cały wirnik, czyli: góra, środek, łopatki, podstawa. Na końcu znajduje się metalowa osłona, z której odkręcamy dwie śrubki oraz cztery gumowe bolce.

Jeśli chodzi o bolce, trzeba je wcisnąć, aby ich zgrubienie znalazło się pod metalową osłoną. Teraz przecinamy plastikową rurkę bezpośrednio za kablami, najlepiej użyć do tego brzeszczotu. Możemy teraz wyjąć stary silnik.

W pompce, którą kupiliśmy robimy dokładnie to samo, oczywiście pomijamy cięcie plastików. W nowej pompce zamiast plastikowej rurki jest gumowy trójnik. Nie wyrzucamy gumowego trójnika, gdyż przyda nam się w dalszym działaniu.

Kiedy zdemontujemy silnik w pompce, którą kupiliśmy, wyjmujemy go i odlutowujemy dwa czarne kable, biegnące do małego uzwojenia przy wyjściu. Do pompki musi być przylutowany tylko czerwony i niebieski przewód.

W tym momencie zabieramy się za gumowy trójnik. Tniemy go w taki sposób, żeby uzyskać rurkę. Teraz montujemy silnik do starej pompki. Wykonaną przed chwilą rurkę zakładamy na wyjście z silnika oraz na plastikową rurkę, którą wcześniej ucinaliśmy.

Zobacz również: Audi A3 8L: zwiększenie mocy

Przechodzimy do łączenia kabli. Lutujemy je do płytki w miejsce starych. Oczywiście pamiętamy, że czerwony kabel to „plus”, natomiast niebieski to „minus”. Zostało nam tylko skręcenie obudowy i zamontowanie wszystkiego w aucie.

Tak naprawiona pompka powinna być już bezawaryjna, gdyż ma zamontowany grubszy wirnik i nie powinna sprawiać najmniejszych problemów. Jak widać, naprawa nie jest trudna, a do tego szybka i co najważniejsze pozwala na zaoszczędzenie pieniędzy.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

PAŹ23
TydzieńPWŚCPSN
40293012345
416789101112
4213141516171819
4320212223242526
4427282930310102

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Buszan Augustyniak Suchecka Adwokat Radcowie Prawni Spółka partnerska

Ekspert w zakresie nieruchomości, własności intelektualnej, podatków oraz praw przedsiębiorców

Zostań ekspertem Infor.pl »