| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Elektronika/Elektryka > Audi A3 8L: naprawa subwoofera – system Bose

Audi A3 8L: naprawa subwoofera – system Bose


W poradniku tym podejmiemy się naprawy piszczenia w tylnych głośnikach, co się łączy z niedziałającym subwooferem. Naprawę przeprowadzimy w Audi A3 w wersji 3 drzwiowej.

Oczywiście z taką usterką można jeździć, jednak konsekwencją takich objawów jest całkowita utrata dźwięku. Powodem utraty dźwięku jest system zabezpieczeń Bose. Jeśli chodzi o piszczenie w głośnikach, występuje zazwyczaj w rytm obrotów silnika. Pierwsza diagnoza to, brak dobrego połączenia masy zasilania wzmacniacza z masą samochodu. Efektem tego jest przenoszenie zakłóceń i ich wzmacnianie si.

Zobacz również: Audi A3 8L: wymiana kierownicy

Pierwsze, co musimy zrobić, to dostać się do subwoofera zlokalizowanego w lewym boczku w bagażniku. Zaczynamy od zdjęcia zaczepów siatki po lewej stronie bagażnika, następnie po prawej. Wyjmujemy spod uszczelki plastikową poprzeczną osłonę, żeby umożliwić odchylenie boczku.

Nie zapominamy o uchwycie znajdującym po lewej stronie z przodu. Kolejnym krokiem będzie wykręcenie odbojnika oparcia kanapy znajdującego się z tyłu i wyjęcie kołka montażowego umieszczonego w okolicach tylnej lampy poprzez wciśnięcie tak zwanego rdzenia.

Następny etap to wymontowanie subwoofera, poprzez odpięcie kostki i wyjęcie zmieniarki.
Z demontażem nie powinno być żadnych problemów. Zamocowana jest na trzech śrubach M5, podobnie jak subwoofer, jednak 2 z tych śrub są dla nich wspólne.

Rozkład śrub jest następujący:
Pierwsza występuje na nadkolem z przodu (nazywana wspólną), na środku, u góry (wspólna), u góry po lewej (zmieniarka), na dole po lewej (subwoofer).

Gdy wymontujemy subwoofer, należy odkręcić ścianę, w której zamontowane są głośniki. Do niej wewnątrz przymocowany jest wzmacniacz. Sprawdzamy przekaźnik, który załącza zasilanie na wzmacniacz, oraz wszystkie kable do niego dochodzące. Tutaj najczęściej jest problem. Jeżeli chodzi o masę, o której wspominaliśmy na początku artykułu, odpowiedzialny jest za nią brązowy kabel.

Zobacz również: Audi A3 8L: montaż poliftowych nawiewów

Jeżeli kabel jest przerwany należy go przylutować i zamontować ponownie piny w złączu. Te dwa miejsca, które podaliśmy są najbardziej narażone na usterki. Oczywiście, powodów może być więcej. Jednak my zalecamy przyjrzeć się przekaźnikowi i pinom w złączu.

Jeżeli mamy do czynienia z uszkodzeniem sprzętowym, np. subwoofera, koszty mogą być znacznie większe, niż w tym przypadku. Jednak zanim wybierzemy się do warsztatu car-audio, warto sprawdzić wszystko samemu.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ekspert firmy Xella Polska

Eksperci Budowy SILKA YTONG.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK