| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Elektronika/Elektryka > Audi A3 8L: naprawa subwoofera – system Bose

Audi A3 8L: naprawa subwoofera – system Bose


W poradniku tym podejmiemy się naprawy piszczenia w tylnych głośnikach, co się łączy z niedziałającym subwooferem. Naprawę przeprowadzimy w Audi A3 w wersji 3 drzwiowej.

Oczywiście z taką usterką można jeździć, jednak konsekwencją takich objawów jest całkowita utrata dźwięku. Powodem utraty dźwięku jest system zabezpieczeń Bose. Jeśli chodzi o piszczenie w głośnikach, występuje zazwyczaj w rytm obrotów silnika. Pierwsza diagnoza to, brak dobrego połączenia masy zasilania wzmacniacza z masą samochodu. Efektem tego jest przenoszenie zakłóceń i ich wzmacnianie si.

Zobacz również: Audi A3 8L: wymiana kierownicy

Pierwsze, co musimy zrobić, to dostać się do subwoofera zlokalizowanego w lewym boczku w bagażniku. Zaczynamy od zdjęcia zaczepów siatki po lewej stronie bagażnika, następnie po prawej. Wyjmujemy spod uszczelki plastikową poprzeczną osłonę, żeby umożliwić odchylenie boczku.

Nie zapominamy o uchwycie znajdującym po lewej stronie z przodu. Kolejnym krokiem będzie wykręcenie odbojnika oparcia kanapy znajdującego się z tyłu i wyjęcie kołka montażowego umieszczonego w okolicach tylnej lampy poprzez wciśnięcie tak zwanego rdzenia.

Następny etap to wymontowanie subwoofera, poprzez odpięcie kostki i wyjęcie zmieniarki.
Z demontażem nie powinno być żadnych problemów. Zamocowana jest na trzech śrubach M5, podobnie jak subwoofer, jednak 2 z tych śrub są dla nich wspólne.

Rozkład śrub jest następujący:
Pierwsza występuje na nadkolem z przodu (nazywana wspólną), na środku, u góry (wspólna), u góry po lewej (zmieniarka), na dole po lewej (subwoofer).

Gdy wymontujemy subwoofer, należy odkręcić ścianę, w której zamontowane są głośniki. Do niej wewnątrz przymocowany jest wzmacniacz. Sprawdzamy przekaźnik, który załącza zasilanie na wzmacniacz, oraz wszystkie kable do niego dochodzące. Tutaj najczęściej jest problem. Jeżeli chodzi o masę, o której wspominaliśmy na początku artykułu, odpowiedzialny jest za nią brązowy kabel.

Zobacz również: Audi A3 8L: montaż poliftowych nawiewów

Jeżeli kabel jest przerwany należy go przylutować i zamontować ponownie piny w złączu. Te dwa miejsca, które podaliśmy są najbardziej narażone na usterki. Oczywiście, powodów może być więcej. Jednak my zalecamy przyjrzeć się przekaźnikowi i pinom w złączu.

Jeżeli mamy do czynienia z uszkodzeniem sprzętowym, np. subwoofera, koszty mogą być znacznie większe, niż w tym przypadku. Jednak zanim wybierzemy się do warsztatu car-audio, warto sprawdzić wszystko samemu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

N Dorfina – niezależni doradcy finansowi

Doradcy finansowi N Dorfina

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »