| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Elektronika/Elektryka > Skoda Octavia I: montaż modułu komfortu kierunkowskazów

Skoda Octavia I: montaż modułu komfortu kierunkowskazów


Moduł komfortu kierunkowskazów, jest bardzo praktycznym udogodnieniem w samochodzie. Jednak nie każde auto posiada taką funkcję. W naszym przypadku modyfikację będziemy przeprowadzać na Skodzie Octavii I.

Obecność tego modułu, zależy od wersji naszego wyposażenia. Niejednokrotnie, zdarza się tak, że jest on na wyposażeniu modelu Fabia, natomiast nie ma go w modelu Superb. Najpierw, musimy zaopatrzyć się w odpowiedni moduł komfortu. Najlepiej zdecydować się na gotowy, oryginalny. Z dostępnością nie powinno być problemu. Dobrym rozwiązaniem, jest zakup używanego na serwisach aukcyjnych.

Co będzie potrzebne?
• Lutownica
• Koszulki termokurczliwe
• Torx T25
• Imbus 10
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Narzędzie do obierania przewodów

Zobacz również: Skoda Octavia I: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych

Zaczynamy od odkręcenia 2 śrubek od dołu obudowy kierownicy i manetek. W ten sposób, mamy możliwość zdjęcia górnej obudowy. Najlepiej wyjąć też dolną część. Będziemy mieli łatwiejszy dostęp. Odkręcamy śrubę, znajdującą się pod dźwignią regulacji kolumny kierowniczej. Przykręcona jest ona na klucz nimbusowy 10. Następnie przekręcamy kierownicą w prawo i lewo, tak żeby móc odkręcić małe śruby z przodu obudowy. Zostaje nam, wykręcenie 2 śrub Torx od rączki blokującej kolumnę.

Teraz, zobaczymy wtyczki od stacyjki i manetki kierunkowskazów. Musimy je wyjąć, sprawi to, że nie będziemy mieli problemów z lutowaniem kabli, bądź też wyszukaniem odpowiednich w wiązce. Bierzemy do ręki wtyczkę od manetki kierunkowskazów i wyszukujemy następujące kable: czarny z białym paskiem, czarny z zielonym paskiem, oraz czarny z białym paskiem i zielonymi kropkami. Przecinamy te kable i wpinamy w moduł.

Zobacz również: Skoda Octavia I: wymiana intercoolera

Wpinamy je w następującej kombinacji: czarny z białym paskiem łączymy z białym. Czarny z zielonym paskiem łączymy z czarnym, czarny z białym paskiem i zielonymi kropkami z żółtym. Teraz wpinamy drugą stronę: czerwony to zasilanie po stacyjce, można wpiąć się w wtyczkę od kierunkowskazów – czerwony kolor, brązowy to kabel masowy, pod kolumną jest kabel masowy, możemy tam się podpiąć, biały łączymy z czarno – białym, czarny z czarno – zielonym, żółty z czarno – białym z zielonymi kropkami.

Jeżeli mamy wszystko dobrze przylutowane i zabezpieczone, wkładamy wtyczki i sprawdzamy poprawność działania. Delikatne przesunięcie manetki w górę lub dół załącza moduł na 2 sekundy, co oznacza 3 mignięcia kierunkowskazu. Jeżeli wszystko działa, przyklejamy moduł pod kolumnę kierowniczą i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Jeżeli kierunkowskazy działają odwrotnie, zmieniamy miejscami połączenie kabli, białego z czarnym.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

IMPEL Business Solutions Sp. z o.o.

Obsługa księgowa, doradztwo podatkowe, kadry i płace

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »