| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Elektronika/Elektryka > Toyota Avensis I: wymiana podświetlenia zegarów

Toyota Avensis I: wymiana podświetlenia zegarów


W poradniku tym, pokażemy jak w łatwy sposób zmienić standardowe podświetlenie zegarów. Oczywiście opis ten dotyczy również osób, które chcą tylko wymienić przepaloną żarówkę.

Modyfikacja zostanie przeprowadzona w Toyocie Avensis I, czyli wersji o oznaczeniu T22.
Co będzie nam potrzebne?
• Śrubokręt gwiazdkowy
• 1 żarówka diodowa T3
• 3 żarówki diodowe W5W

Zobacz również: Toyota Avensis I: wymiana świec żarowych

75,60 złCitroen Berlingo Peugeot Partner. Obsługa i naprawa

Pracę zaczynamy od odkręcenia dwóch śrubek znajdujących się bezpośrednio nad licznikiem. Zatrzaski osłony znajdują się w dolnej części maskownicy, po lewej i prawej stronie. Przed demontażem osłony, musimy odłączyć kostki przycisków, znajdujących się po prawej stronie kierownicy. Wystarczy je podważyć i wyjąć na zewnątrz. Rozpinamy kostki i możemy przejść do demontażu maskownicy.

Schodzi ona dosyć ciężko. Oczywiście można sobie w jakiś sposób to ułatwić, luzując śruby obudowy kolumny kierowniczej. Jednak my w tym przypadku postaramy się to zrobić jak najmniejszym nakładem pracy. Demontując osłonę, musimy bardzo uważać. Bardzo łatwo jest ją połamać. Wyjmowanie osłony zaczynamy od góry. Pierwszorzędnie całość ciągniemy do dołu a następnie do siebie. Jeżeli wyczuwalny jest opór, nie ciągniemy na siłę.

Kiedy uporamy się z wyjęciem obudowy, mamy już dobry dostęp do naszych zegarów. Zamocowany jest on za pomocą 3 śrubek. Odkręcamy je wykorzystując śrubokręt gwiazdkowy. Przechodzimy do demontażu licznika. Przechylamy licznik do góry, tak żeby mieć wygodny dostęp do dwóch wtyczek znajdujących się z tyłu zegarów. Odchylamy dźwignię wtyczki i odłączamy je. Dotyczy to obu wtyczek, wykorzystano to samo rozwiązanie.

Zobacz również: Toyota Avensis I: wymiana przednich klocków hamulcowych

Wyjmujemy licznik z samochodu i przystępujemy do właściwej części, czyli do wymiany podświetlenia. Mamy do wymiany dokładnie cztery żarówki. Kiedy odwrócimy licznik, zobaczymy dwie żarówki u góry i dwie poniżej nich. Reszta nas nie interesuje. Są to żarówki odpowiedzialne za konkretne lampki sygnalizacyjne. Oczywiście możemy je również wymienić, jednak nie jest to wymagane.

Przy montażu pamiętamy, że diody mają polaryzację. Przed złożeniem wszystkiego, podłączamy wtyczkę i sprawdzamy, czy wszystko działa. Jeżeli któraś dioda się nie świeci, należy obrócić ją. Używamy tylko diod rozpraszających światło. Chcąc poprawić ten efekt, możemy również zamontować kapturki na diody, co poprawi rozproszenie światła. Oczywiście kapturek musi być w kolorze diody. Jeżeli wszystko działa jak należy, montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Co do samych diod, możemy stosować różne kolory, wszystko zależy od naszych upodobań.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

WRZ03
TydzieńPWŚCPSN
361234567
37891011121314
3815161718192021
3922232425262728
4029300102030405

Ostatnio na forum

zobacz więcej »

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

mgr inż. Adam Górski

Ekspert ds. Elektroenergetyki oraz Systemów i sieci komputerowych.

Zostań ekspertem Infor.pl »