| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Elektronika/Elektryka > Mercedes W 210: naprawa przełącznika kierunkowskazów

Mercedes W 210: naprawa przełącznika kierunkowskazów

Uszkodzony przełącznik objawia się czasowo niedziałającymi kierunkowskazami. Oczywiście, można kupić nowy przełącznik zespolony. Jednak w tym poradniku, pokażemy jak dokonać naprawy uszkodzonej manetki.

Zaczynamy od odłączenia klem akumulatora. Będziemy demontować poduszkę powietrzną, dlatego nie możemy pominąć tej czynności. Ustawiamy przednie koła do jazdy na wprost i zabieramy się za demontaż. Z tyłu kierownicy odkręcamy dwie śruby typu Torx. Chwytamy za górną część poduszki i ciągniemy ją do siebie. Robimy to z wyczuciem, żeby nie uszkodzić kabla od poduszki powietrznej.

Zobacz również: Jak zdiagnozować drobne usterki elektryczne?

Odpinamy wtyczkę poduszki i wyjmujemy poduszkę powietrzną. Po środku znajduje się śruba na klucz imbusowy 10. Odkręcamy ją w celu wyjęcia kierownicy. Po zdemontowaniu kierownicy odkręcamy dwie śruby taśmy poduszki powietrznej, za pomocą śrubokręta gwiazdkowego. Przechodzimy do demontażu przełącznika. Odkręcamy 3 śruby, za pomocą, których przykręcony jest tempomat i przełącznik kierunkowskazów.

Zobacz również: Jak zdemontować kable wysokiego napięcia?

Wypinamy manetkę i usuwamy nity z jego obudowy. Widoczne będą dwa styki, lewego i prawego kierunkowskazu. Powodem tej usterki, są zazwyczaj zaśniedziałe styki. Czyścimy je śrubokrętem płaskim i składamy wszystko z powrotem. Zamiast nitów możemy zastosować wkręty. Resztę elementów składamy w odwrotnej kolejności.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Mikos

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »