| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Elektronika/Elektryka > Jak wyłączyć alarm samochodowy, jeśli pilot nie działa a alarm hałasuje?

Jak wyłączyć alarm samochodowy, jeśli pilot nie działa a alarm hałasuje?

Niejeden kierowca już spotkał się z tego rodzaju usterką, kiedy to alarm samochodowy hałasuje i nie chce się wyłączyć. Podpowiadamy, jak tymczasowo poradzić sobie z tym problemem.

Kluczyk w stacyjce

Jeśli alarm nie chce się wyłączyć po otwarciu drzwi i jesteśmy pewni, że wyłączaliśmy go pilotem poprawnie, spróbujmy przekręcić kluczyk w stacyjce samochodu, zanim wpadniemy w panikę. W większości samochodów alarm powinien przestać hałasować, gdy silnik jest "na chodzie". Jeśli to nie pomaga, będziemy musieli poszukać innego sposobu.

Zobacz galerię: Motoklasyki

29.90 złPodróże służbowe - Raporty INFOR - PDF

Bezpiecznik

Warto wiedzieć, który bezpiecznik odpowiedzialny jest za działanie alarmu i po prostu go odpiąć. Jeśli alarm nie ma własnego zasilania, przestanie działać, ale pamiętajmy, że wtedy nasze auto nie jest bezpieczne i powinniśmy szybko udać się do specjalisty, aby naprawić usterkę.

Zobacz też: Co to jest klasa skuteczności PIMOT dla alarmów samochodowych?

Syrena

Jeśli nie możemy zlokalizować bezpiecznika lub jest on wspólny dla innego urządzenia, musimy otworzyć maskę i zlokalizować syrenę alarmu. Nie będzie to proste, ale musimy się postarać, gdyż jest to nasza ostatnia deska ratunku. Pamiętajmy, aby wcześniej odłączyć akumulator. Alarm przestanie hałasować, a i my będziemy mogli pomyśleć w spokoju. Syrena podobna będzie do trąbki lub do klaksonu. Uważajmy, aby jej nie pomylić. Miejsce, w którym może się znajdować w zasadzie nie jest do przewidzenia, dlatego najlepiej profilaktycznie dowiedzieć się, gdzie ona się znajduje. 

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Zobacz również: Jak naprawić elektromagnes rozrusznika?

Gdy już ja znajdziemy, musimy odłączyć jej zasilanie. Będzie ona podpięta do dwóch kabli – mocy i masy, jednak często zdarza się, że nie są one w żaden sposób odróżnione od siebie. Należy, więc odpiąć oba kable, a jeśli to niemożliwe, odciąć je i zabezpieczyć taśmą izolacyjną. Warto przykleić ich końce bezpiecznie do części samochodu po to, aby nam nie „uciekły” i abyśmy mogli je ponownie podłączyć, gdy naprawimy usterkę. Możemy wtedy podłączyć akumulator i rozpocząć jazdę, pamiętajmy jednak, że z odłączonym alarmem właściwie podajemy samochód złodziejowi na talerzu.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

LIS01
TydzieńPWŚCPSN
44272829303112
453456789
4610111213141516
4717181920212223
4824252627282930

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Emil Kowalski

www.asib.pl

Zostań ekspertem Infor.pl »