| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Wymiana filtra powietrza i filtra kabinowego Renault Laguna II

Wymiana filtra powietrza i filtra kabinowego Renault Laguna II

Pierwszy krok przed rozpoczęciem wymiany filtrów w Renault Laguna II to ich zakup. Zalecamy poszukać zestawów filtrów, które są dostępne w serwisach aukcyjnych. Zakup kompletnego zestawu może okazać się znacznie tańszy nić każdego filtra z osobna. Pamiętajmy o odpowiednim doborze materiałów eksploatacyjnych do naszego auta. Jeśli nie mamy pewności, warto podać sprzedawcy numer nadwozia, silnik oraz datę produkcji.

Po zebraniu odpowiednich materiałów eksploatacyjnych przystępujemy do wymiany.

Zobacz też: Wymiana filtra paliwa - Renault Laguna II

Filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) - wymiana

Wymianę filtra kabinowego w Renault Laguna II rozpoczynamy od demontażu schowka pasażera. W tym celu odkręcamy jedną śrubę typu Torx i podważamy cztery zapadki, po dwie na dole i na górze. Trzymają one całe wnętrze schowka. Po wyjęciu schowka zobaczymy kolejne dwie śruby, które należy odkręcić. Teraz zdejmujemy klapkę zasłaniającą filtr. Zdarzają się modele, które zamiast śrub mają zastosowane zatrzaski.

Wyjmujemy filtr i czyścimy dokładnie miejsce montażu filtra. Wkładamy nowy i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Zalecamy stosowanie filtrów węglowych, które charakteryzują się lepszą filtracją powietrza wprowadzanego do wnętrza auta.

Zobacz też: Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju Renault Laguna II diesel

Filtr powietrza - wymiana

Wymiana filtra powietrza w Renault Laguna II również nie jest skomplikowana. Podnosimy przednią maskę i odkręcamy cztery śruby mocujące górną pokrywę obudowy filtra, odpinamy kostkę przepływomierza i luzujemy opaskę zaciskową na rurze dolotowej. Teraz możemy wyjąć górną pokrywę filtra powietrza, wyjmując ją jednocześnie z rury dolotowej. Wyjmujemy zużyty filtr i dokładnie czyścimy wnętrze obudowy.

Najlepiej zrobić to za pomocą wilgotnej a następnie suchej szmatki. Montujemy nowy filtr i zakładamy obudowę wkładając rurę. Skręcamy wszystkie śruby mocujące i podpinamy kostkę od przepływomierza.

Zobacz też: Jak zregenerować turbinę w 1.9 TDI? cz. I

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Smolińska-Wiśnioch

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »