| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Wymiana filtrów: kabinowego, filtra paliwa i filtra powietrza w Renault Laguna I

Wymiana filtrów: kabinowego, filtra paliwa i filtra powietrza w Renault Laguna I

Wymiany filtrów paliwa, kabinowego oraz powietrza w Renault Laguna I nie są skomplikowane ani nie są drogie. Większość kierowców poradzi sobie z tymi wymianami samodzielnie.

Wymiana filtra kabinowego - Renault Laguna I

W przypadku filtra kabinowego zalecamy wybrać odmianę z aktywnym węglem. Jest on nie wiele droższy a idealnie się sprawdza w autach z klimatyzacją (lepsza filtracja). Jeśli nasz samochód jest bez klimatyzacji możemy pozostać przy standardowej odmianie.

Pierwszy krok to odkręcenia kratki znajdującej się w podszybiu od strony pasażera. Znajduje się ona na zewnątrz auta, zamocowana jest za pomocą trzech śrub.

Kolejny krok to wyjęcie kratki z mocowań. Należy wykonywać to ostrożnie, żeby jej nie uszkodzić. Teraz demontujemy plastikowe elementy, które przykrywają filtr przeciwpyłkowy. Wyjmujemy stary filtr i w jego miejsce montujemy nowy. Wszystkie elementy składamy w odwrotnej kolejności. Podczas montowania plastiku ochraniającego filtr należy zwrócić uwagę na poprawne ułożenie węży od spryskiwaczy. Na końcu przykręcamy śruby mocujące kratkę.

Zobacz też: Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju Renault Laguna I

Wymiana filtra powietrza - Renault Laguna I

Wymiana filtra powietrza nie jest skomplikowana. Unosimy przednią maskę i odkręcamy górne mocowania na puszcze filtra powietrza. Po zdjęciu górnej pokrywy wyjmujemy stary wkład. Zalecamy wyczyścić wnętrze puszki ze wszystkich zanieczyszczeń. Można to zrobić wilgotną a następnie suchą szmatką. Ewentualnie można skorzystać z odkurzacza.

Instalujemy nowy filtr i zakręcamy pokrywę.

Zobacz też: Jak uniknąć napraw skrzyń biegów?

Wymiana filtra paliwa - Renault Laguna I

Wymianę filtra paliwa zalecamy przeprowadzać w dobrze wentylowanym pomieszczeniu z daleka od źródeł ognia. Pierwszy krok to zlokalizowanie filtra paliwa. Znajduje się on pod zbiornikiem paliwa. Można go rozpoznać po wężykach, które do niego dochodzą. Podstawiamy pusty pojemnik pod filtr i zdejmujemy powoli węże paliwowe. Podczas wykonywania tej czynności zacznie wyciekać paliwo.

Następnie odpinamy zatrzaski znajdujące się w plastikowym koszyku filtra. Teraz możemy wypchnąć filtr. W tym celu należy go wypchnąć zdecydowanym ruchem. Przechodzimy do montażu filtra. Najczęściej zdarza się tak, że zamienniki mogą być mniejsze od oryginału. W takim przypadku zalecamy owinąć filtr izolacją. Wciskamy filtr do koszyka i sprawdzamy czy jest sztywno zamocowany.

Zobacz też: Jak zregenerować turbinę w 1.9 TDI? cz. I

Po podłączeniu wężyków uruchamiamy samochód. Przekręcamy trzy razy kluczyk w pozycję zapłonu, czekamy ok. 10 sekund za każdym razem. Uruchamiamy silnik i sprawdzamy szczelność wszystkich połączeń. Jeśli nie zauważyliśmy wycieków to znak, że wymiana została przeprowadzona poprawnie.

Zużyte filtry oddajemy do punktu utylizacji. Odpady tego typu wymagają specjalnej utylizacji i nie mogą być wyrzucane w dowolne miejsce.

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

KRAUSE LEGAL Kancelaria prawna

Nasza kancelaria świadczy wszechstronną pomoc prawną skierowaną do właścicieli firm rodzinnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK