| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju Renault Laguna I

Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju Renault Laguna I

Regularna wymiana oleju silnikowego jest istotna dla żywotności jednostki napędowej. Przy okazji wymiany oleju nie można zapomnieć o wymianie filtra oleju. W poradniku pokażemy, jak wymienić olej i filtr oleju w Renault Laguna I.

Wymianę oleju zalecamy wykonać, co roku po tej samej porze (bez znaczenia czy jest to zima, czy lato).

Zanim przystąpimy do wymiany oleju w Renault Laguna pamiętajmy o zakupie odpowiedniego filtra oleju. W tym celu należy podać sprzedawcy rok produkcji naszego samochodu, pojemność oraz opcjonalnie numer nadwozia. Zakup filtru to wydatek ok. 30zł. Jeśli chodzi o olej wszystko zależy od tego, jaki był wcześniej. Proponujemy użyć tego samego, nie zaleca się mieszania dwóch różnych rodzajów.

Do wykonania tej pracy będzie nam potrzebny podnośnik warsztatowy, kanał lub lewarek wraz z podstawkami. Ten ostatni wariant jest najmniej bezpieczny. Oczywiście możliwy do wykorzystania, jednak mimo wszystko zalecamy skorzystać z dwóch pierwszych, jeśli mamy taką możliwość. Wymianę oleju przeprowadzamy tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku.

Zobacz też: Jak odkręcić zapieczone śruby?

Odkręcamy korek wlewu oleju i przystępujemy do zlania go. Zaglądamy od dołu samochodu i lokalizujemy korek spustowy oleju. Ma on czworokątny wpust, idealnym narzędziem jest zwyczajna klamka do drzwi. Pasuje ona idealnie i można swobodnie odkręcić spust. Jeśli korek jest zbyt mocno przykręcony możemy użyć czworokąt od gwintownika do robienia gwintu wewnętrznego 8x8mm.

Czekamy aż spłynie cały olej i przechodzimy do wymiany filtra oleju. Można spróbować odkręcić go ręcznie lub użyć klucza do filtrów. Zazwyczaj nie ma konieczności używania klucza. Jeśli spłynął cały olej przykręcamy korek spustowy wraz z miedzianą podkładką pod korek. Nakładamy delikatną warstwę świeżego oleju na uszczelkę i wkręcamy nowy filtr oleju.

Zobacz też: Przekręcona kierownica (przy jeździe na wprost) – o czym świadczy, jak ją naprawić?

Teraz możemy zalać silnik świeżym olejem. Zalecamy zalać około ¾ wymaganej ilości (w zależności od silnika). Uruchamiamy silnik i pozostawiamy go pracującego około 1 minuty.  Wyłączamy silnik i sprawdzamy stan oleju. Uzupełniamy brakującą ilość i udajemy się na jazdę próbną. Kontynuujemy ją do momentu aż silnik będzie odpowiednio rozgrzany. Po powrocie, sprawdzamy dół silnika pod kątem wycieków. W przypadku, kiedy nie mamy zastrzeżeń przechodzimy do wymiany pozostałych filtrów.

Pamiętajmy, że zużyty olej oraz filtr oleju pozostawiamy w punkcie utylizacji.

Zobacz też: Wymiana filtrów: kabinowego, filtra paliwa i filtra powietrza w Renault Laguna I

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dr n.prawnych Roman Ziembiński

Od ponad 20 lat doradza i asystuje w prowadzeniu postępowań upadłościowych i naprawczych oraz przejmuje tymczasowy zarząd kryzysowy w wielu firmach krajowych i zagranicznych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »