| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Przekręcona kierownica (przy jeździe na wprost) – o czym świadczy, jak ją naprawić?

Przekręcona kierownica (przy jeździe na wprost) – o czym świadczy, jak ją naprawić?

Przekręcona kierownica podczas jazdy na wprost to zjawisko dość często spotykane w używanych samochodach. W poradniku tym przedstawimy co jest powodem takiego przekręconej kierownicy i jak to naprawić?

W przypadku, gdy zauważymy w naszym samochodzie, że podczas jazdy na wprost kierownica jest lekko skręcona mogłoby się wydawać, że najlepszym rozwiązaniem będzie demontaż kierownicy i obrócenie jej tak, żeby była równo podczas jazdy na wprost. Jednak jest to najgorsze rozwiązanie z możliwych do wykonania.

Zobacz też: Jak bezpiecznie zdemontować świece żarowe i wtryskiwacze?

Na przekręconą kierownicę wpływ może mieć wiele czynników, o których kierowca nie zawsze zdaje sobie sprawę. Pomijamy takie przypadki jak wypadki lub wpadnięcie kołem w dziurę przy dużej prędkości. W takim przypadku możemy być pewni, że czeka nas naprawa zawieszeni, felg oraz kupno nowych opon.

Przekręcona kierownica pojawia się najczęściej po naprawie zawieszenia oraz po wymianie opon lub felg.

Większość napraw jakie wykonujemy w przednim zawieszeniu łączy się z koniecznością ustawienia geometrii zawieszenia. Przekręcona kierownica pojawia się zawsze po wymianie drążków kierowniczych. Oczywiście można stosować różne metody, jak pomiar długości gwintu przed wymianą, liczenie obrotów śruby itd. Jest to dobra metoda ale tylko do tego, żeby bezpiecznie dojechać na ustawienie geometrii.

Zobacz też: Odpowietrzanie układu wspomagania. Poradnik

Nie zalecamy pomijać tej czynności. Poza przekręconą kierownicą musimy liczyć się z tym, że nasze auto będzie ściągać w lewo lub prawo. Dodatkowo należy się liczyć z szybszym i nierównomiernym zużyciem opon.

Przekręcona kierownica pojawia się również po zmianie kół na zimowe. W takim przypadku należy sprawdzić felgi. Jeżeli są krzywe to mogą mieć wpływ na przekręcenie kierownicy. Jednak nie tak duży jak nierównomiernie zużyta powierzchnia opony.

Najlepszym sposobem jest zamiana miejscami przednich opon (kompletnych kół) z tylnymi. Jeśli taki zabieg przyniesie poprawę to znak, że należy wymienić opony, bo są krzywe.

Zdarzają się również przypadki, że po zamontowaniu nowych opon kierownica jest przekręcona. Jeśli mamy pewność, co do stanu zawieszenia należy zareklamować opony u sprzedawca. Zdarzają się sytuacje, że nowe opony nie nadają się do jazdy, gdyż są krzywe. Na szczęście nie są to bardzo częste przypadki.

Jeżeli zastosujemy się do powyższych wskazówek możemy być pewni, że kierownica w naszym aucie nie będzie przekręcona.

Zobacz też: Dlaczego konieczne jest sprawdzenie chłodnicy powietrza po uszkodzeniu turbosprężarki?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sylwia Kozłowska

Dydaktyk medialny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »