| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Opel Astra F: wymontowanie pompy wspomagania

Opel Astra F: wymontowanie pompy wspomagania

Uszkodzona pompa wspomagania sprawia, że jazda samochodem staje się znacząco utrudniona. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić pompę wspomagania w Oplu Astra F.

Kolejny krok to podwieszenie silnika. Do tego jest wykorzystywana specjalna belka. Niestety nie każdy ma dostęp do takiego urządzenia. W takim przypadku należy użyć rury o odpowiedniej długości, którą oprzemy na drewnianych podstawkach. Podstawki opieramy o rynienki w błotnikach. Pamiętajmy, żeby nie opierać ich bezpośrednio o błotnik, ponieważ w ten sposób doprowadzimy do jego uszkodzenia.

Podwieszamy silnik do rury za pomocą łańcucha i luzujemy prawe mocowanie silnika i unosimy go delikatnie do góry. Jeżeli nasze auto jest wyposażone w klimatyzację, to należy całkowicie zdemontować prawe mocowanie silnika. W tym momencie możemy swobodnie wyjąć pasek wieloklinowy.

W silnikach 8-zaworowych produkowanych od września 1992 roku oraz silnikach 16-zaworowych, na początku obracamy rolkę napinacza zgodnie z ruchem wskazówek zegara i zwalniamy naciąg paska wieloklinowego. Zdejmujemy go i podwieszamy silnik. Będzie nam do tego potrzebna rura o odpowiedniej długości, którą oprzemy na drewnianych podstawkach. Podstawki opieramy o rynienki w błotnikach. Pamiętajmy, żeby nie opierać bezpośrednio o błotnik, ponieważ w ten sposób doprowadzimy do jego uszkodzenia.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana chłodnicy

Podwieszamy silnik do rury za pomocą łańcucha i luzujemy prawe mocowanie silnika i unosimy go delikatnie do góry. Teraz możemy wyjąć pasek wieloklinowy.

Teraz odkręcamy przewód ciśnieniowy i luzujemy opaskę na przewodzie powrotnym, po czym go zdejmujemy. Pod przewody podstawiamy puste naczynie na spływający olej. Zalecamy zaślepić otwory. Następnie odkręcamy pompę wspomagania od wspornika i tylnego uchwytu. W tym momencie możemy wyjąć pompę.

Przystępujemy do montażu. Na początku przykręcamy pompę wspomagania momentem 25Nm. Dokręcamy przewód ciśnieniowy momentem 30Nm i nasuwamy przewód powrotny, po czym zabezpieczamy go opaską zaciskową. Teraz przechodzimy do zamontowania paska wieloklinowego.

Montaż w silnikach 8-zaworowych produkowanych do sierpnia 1992 roku

Na początku przekładamy pasek poprzez zawieszenie silnika. Dokręcamy prawe mocowanie silnika i przekładamy pasek przez koła pasowe i naciągamy go. Podczas przykręcania alternatora zawsze dokręcamy górną śrubę zaciskową a następnie dwie dolne śruby przy wsporniku.

Zobacz też: Opel Astra F: demontaż miski olejowej

Montaż paska w silnikach 8-zaworowych produkowanych od września 1992 roku oraz silnikach 16-zaworowych

Pierwszy krok to przełożenie paska przez zawieszenie silnika i dokręcenie prawej podpory silnika. Obracamy rolkę napinacza w lewo i układamy dokładnie pasek na kołach pasowych. Zwracajmy uwagę, żeby pasek nie wychodził z boku poza koła. Zwalniamy rolkę napinacza, co powoduje ustalenie odpowiedniego naciągu paska. Warto zwrócić uwagę na ułożenie nadlewu. Jeśli dotyka lewego ogranicznika, to należy wymienić pasek klinowy oraz ewentualnie napinacz.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kalkulatory Budowlane

Kalkulatory Budowlane to bezpłatne narzędzie przydatne dla każdego, kto rozpoczyna budowę domu, remont lub wykończenie mieszkania. Za jego pomocą w kilka minut obliczysz, jakie będą koszty Twojej inwestycji.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »