| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Opel Astra F: wymiana termostatu

Opel Astra F: wymiana termostatu

Uszkodzony termostat ma negatywny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie układu chłodzenia. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić termostat w Oplu Astra F.

Termostat jest odpowiedzialny za otwarcie dużego obiegu układu chłodzenia po odpowiednim nagrzaniu silnika. Jeżeli termostat pozostaje zamknięty to temperatura silnika staje się zbyt wysoka. Taką usterkę można bardzo łatwo zdiagnozować. Wskaźnik temperatury jest na czerwonym polu, natomiast chłodnica pozostaje zimna. Drugą usterką termostatu może być jego niezamykanie się przy zimnym silniku. Objawem takiej usterki jest bardzo powolny wzrost temperatury silnika.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana chłodnicy

75,60 złCitroen Berlingo Peugeot Partner. Obsługa i naprawa

Opis będzie zawierał poszczególne grupy silników. Nie we wszystkich silnikach wymiana będzie przebiegać szybko. Będą przypadki, gdzie będzie konieczne zdemontowanie paska rozrządu. Operacja ta wymaga więcej czasu oraz odpowiednich narzędzi, dlatego nie będzie szeroko opisywana (odpowiedni opis w oddzielnym poradniku).

Silniki 8-zaworowe o pojemności 1.4 i 1.6

Pierwszy krok to spuszczenie cieczy chłodzącej. Na początku odkręcamy korek na zbiorniczku wyrównawczym. Jeżeli silnik jest rozgrzany to zalecamy to wykonać poprzez szmatkę, żeby uniknąć poparzenia. Teraz musimy wymontować osłonę pod chłodnicą, jeśli jest na wyposażeniu. W tym celu należy unieść przód samochodu. Podstawiamy pod chłodnicę puste naczynie i luzujemy opaskę zaciskową na dolnym przewodzie chłodnicy.

Zobacz też: Opel Astra F: demontaż miski olejowej

Odłączamy przewód od chłodnicy i czekamy aż spłynie cała ciecz. Warto wiedzieć, że w niektórych modelach zostały zastosowane opaski sprężyste. Chcąc je zdjąć, należy ścisnąć końce za pomocą szczypiec tak, żeby można było je przesunąć do tyłu. W razie uszkodzenia można je zastąpić opaskami śrubowymi.

Kolejny krok to wymontowania paska rozrządu. Dokładny opis znajduje się w odrębnym poradniku poświęconym wymianie paska rozrządu. Kiedy wymontujemy go, należy odkręcić pokrywę obudowy wałka rozrządu. Następnie odkręcamy obudowę termostatu i wyjmujemy termostat. Znajduje się on z boku przy głowicy, bezpośrednio poniżej koła zębatego wałka rozrządu.

Przechodzimy do wymiany termostatu. Nowy termostat wkładamy razem z uszczelką. Pamiętajmy, że rowek w termostacie musi obejmować występ na głowicy. Dokręcamy obudowę termostatu i przykręcamy tylną osłonę paska zębatego. Następnie przykręcamy koło zębate wałka rozrządu oraz obudowę wałka rozrządu wraz z nową uszczelką. Na końcu pozostaje nam zamontowanie paska rozrządu i uzupełnienie układu chłodzenia.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana i kontrola pasków klinowych

HITY INFORU

TERMINARZ

LIP29
TydzieńPWŚCPSN
2730123456
2878910111213
2914151617181920
3021222324252627
3128293031010203

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Parco

Biuro Rachunkowe PARCO S.C.

Zostań ekspertem Infor.pl »