REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra F: wymiana chłodnicy

Robert Kuśpiel
Opel Astra F wymiana chłodnicy.
Opel Astra F wymiana chłodnicy.

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzona chłodnica wymaga jak najszybszej wymiany. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić chłodnicę w Oplu Astra F.

Wymiana chłodnicy jest przeprowadzana najczęściej z dwóch powodów. Pierwszym, najczęściej spotykanym jest uszkodzenie mechaniczne chłodnicy, które powoduje wyciek płynu chłodniczego. W takim przypadku konieczna jest naprawa lub wymiana chłodnicy. Drugim powodem jest zbyt duże nagromadzenie się kamienia kotłowego. Powoduje to znaczne obniżenie sprawności układu chłodzenia.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana płynu chłodniczego

REKLAMA

Niezależnie od tego jaki jest powód niesprawności chłodnicy, demontaż przebiega w taki sam sposób. Całą operację można wykonać we własnym zakresie. Nie jest nam do tego potrzebna platforma warsztatowa lub specjalistyczny sprzęt. Na początku należy zlać płyn chłodzący. Pierwszy krok to odkręcenie korka na zbiorniczku wyrównawczym. Teraz musimy wymontować osłonę pod chłodnicą, jeśli jest na wyposażeniu. W tym celu należy unieść przód samochodu. Podstawiamy pod chłodnicę puste naczynie i luzujemy opaskę zaciskową na dolnym przewodzie chłodnicy. Odłączamy przewód od chłodnicy i czekamy aż spłynie cała ciecz. W niektórych modelach zostały zastosowane opaski sprężyste.

Luzujemy opaski zaciskowe i odłączamy od chłodnicy górny gumowy przewód oraz przewód prowadzący do zbiornika wyrównawczego. W przypadku automatycznej skrzyni biegów należy poluzować opaski zaciskowe i odłączyć przewody olejowe od chłodnicy. Pamiętajmy o zaślepieniu przewodów. Najlepiej zrobić to za pomocą czystych korków o odpowiedniej średnicy. Demontujemy przewód elektryczny od włącznika termicznego w chłodnicy oraz odłączamy przewód od wentylatora. Teraz odkręcamy górne wsporniki i wyjmujemy chłodnicę do góry z gumowych mocowań razem z wentylatorem.

Zobacz też: Opel Astra F: wymontowanie pompy cieczy chłodzącej

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli decydujemy się na wymianę, to pamiętajmy żeby zakupić odpowiednią chłodnice do naszego samochodu. Nie zalecamy wybierać używanych chłodnic lub nieoryginalnych. W pierwszym przypadku najczęściej nie mamy pewności, czy dana chłodnica nie jest w gorszym stanie niż nasza obecna. Jeśli chodzi o nieoryginalne to najczęściej nie są tak wytrzymałe jak oryginalne egzemplarze.

REKLAMA

Oczywiście nie dyskwalifikujemy wszystkich zamienników. Nie każdego stać na zakup oryginalnej chodnicy w autoryzowanym serwisie. Dlatego warto poszukać zamienników lepszych firm. Zazwyczaj są niewiele droższe od tanich zamienników, a mają zdecydowanie lepszą jakość.

Przystępujemy do montażu. W przypadku kiedy chłodnica ma być wymieniona należy przełożyć do nowej chłodnicy wentylator i wyłącznik termiczny. Następnie sprawdzamy stan tulejek gumowych. Jeżeli są uszkodzone lub popękane to należy je wymienić na nowe. Teraz możemy włożyć chłodnicę razem z wentylatorem w podpory gumowe. Wyrównujemy ustawienie chłodnicy i przykręcamy wsporniki.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana pompy oleju

Następnie podłączamy przewody elektryczne do wyłącznika termicznego i do wentylatora. Jeżeli nasze auto wyposażone jest w automatyczną skrzynię biegów to należy podłączyć przewody olejowe i zabezpieczyć za pomocą opasek. Podłączamy przewody gumowe do chłodnicy i zabezpieczamy za pomocą opasek. Na końcu uzupełniamy układ cieczą chłodzącą.

Pamiętajmy, że po zamontowaniu nowej chłodnicy stosujemy tylko i wyłącznie nowy płyn chłodzący. Pod żadnym względem nie należy zalewać układu wcześniej spuszczonym płynem.

W silnikach 1.4 i 1.6 ośmiozaworowych odłączamy przewód elektryczny od czujnika temperatury i wykręcamy czujnik, który znajduje się przy kolektorze dolotowym. Wlewamy płyn chłodniczy do zbiornika wyrównawczego do momentu aż zacznie wypływać przez otwór po wykręconym czujniku. Wkręcamy go ponownie i podłączamy przewód elektryczny.

Zobacz też: Jak postępować po zagotowaniu płynu w chłodnicy?

W silnikach szesnastozaworowych wykręcamy śrubę z łbem walcowym w obudowie termostatu. Wlewamy ciecz do zbiornika wyrównawczego aż zacznie wypływać przez otwór po wykręconej śrubie. Teraz wkręcamy śrubę stosując masę uszczelniającą. Wlewamy ciecz chłodzącą do zbiorniczka do oznaczenia KALT. W silnikach ośmiozaworowych 1.7, 1.8, 2.0 układ chłodzący odpowietrza się samoczynnie, podczas nagrzewania silnika.

Zakręcamy korek na zbiorniczku wyrównawczym i uruchamiamy silnik. Nagrzewamy go do momentu aż otworzy się termostat. Dolny przewód chłodniczy powinien być gorący. Sprawdzamy czy nie widać jakichkolwiek wycieków i wyłączamy silnik. Czekamy aż opadnie temperatura i sprawdzamy ponownie poziom cieczy chłodzącej. W razie konieczności uzupełniamy poziom do odpowiedniego stanu. Na końcu montujemy dolną osłonę chłodnicy.

Po wymianie chłodnicy zalecamy kontrolować jej szczelność przez kilka najbliższych dni. Jakiekolwiek wycieki świadczą o nieprawidłowym montażu lub uszkodzeniu chłodnicy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA