| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Opel Astra F: wymiana chłodnicy

Opel Astra F: wymiana chłodnicy

Uszkodzona chłodnica wymaga jak najszybszej wymiany. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić chłodnicę w Oplu Astra F.

Przystępujemy do montażu. W przypadku kiedy chłodnica ma być wymieniona należy przełożyć do nowej chłodnicy wentylator i wyłącznik termiczny. Następnie sprawdzamy stan tulejek gumowych. Jeżeli są uszkodzone lub popękane to należy je wymienić na nowe. Teraz możemy włożyć chłodnicę razem z wentylatorem w podpory gumowe. Wyrównujemy ustawienie chłodnicy i przykręcamy wsporniki.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana pompy oleju

Następnie podłączamy przewody elektryczne do wyłącznika termicznego i do wentylatora. Jeżeli nasze auto wyposażone jest w automatyczną skrzynię biegów to należy podłączyć przewody olejowe i zabezpieczyć za pomocą opasek. Podłączamy przewody gumowe do chłodnicy i zabezpieczamy za pomocą opasek. Na końcu uzupełniamy układ cieczą chłodzącą.

Pamiętajmy, że po zamontowaniu nowej chłodnicy stosujemy tylko i wyłącznie nowy płyn chłodzący. Pod żadnym względem nie należy zalewać układu wcześniej spuszczonym płynem.

W silnikach 1.4 i 1.6 ośmiozaworowych odłączamy przewód elektryczny od czujnika temperatury i wykręcamy czujnik, który znajduje się przy kolektorze dolotowym. Wlewamy płyn chłodniczy do zbiornika wyrównawczego do momentu aż zacznie wypływać przez otwór po wykręconym czujniku. Wkręcamy go ponownie i podłączamy przewód elektryczny.

Zobacz też: Jak postępować po zagotowaniu płynu w chłodnicy?

W silnikach szesnastozaworowych wykręcamy śrubę z łbem walcowym w obudowie termostatu. Wlewamy ciecz do zbiornika wyrównawczego aż zacznie wypływać przez otwór po wykręconej śrubie. Teraz wkręcamy śrubę stosując masę uszczelniającą. Wlewamy ciecz chłodzącą do zbiorniczka do oznaczenia KALT. W silnikach ośmiozaworowych 1.7, 1.8, 2.0 układ chłodzący odpowietrza się samoczynnie, podczas nagrzewania silnika.

Zakręcamy korek na zbiorniczku wyrównawczym i uruchamiamy silnik. Nagrzewamy go do momentu aż otworzy się termostat. Dolny przewód chłodniczy powinien być gorący. Sprawdzamy czy nie widać jakichkolwiek wycieków i wyłączamy silnik. Czekamy aż opadnie temperatura i sprawdzamy ponownie poziom cieczy chłodzącej. W razie konieczności uzupełniamy poziom do odpowiedniego stanu. Na końcu montujemy dolną osłonę chłodnicy.

Po wymianie chłodnicy zalecamy kontrolować jej szczelność przez kilka najbliższych dni. Jakiekolwiek wycieki świadczą o nieprawidłowym montażu lub uszkodzeniu chłodnicy.

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tagetik

Tagetik, lider oprogramowania wspierającego procesy zarządzania efektywnością organizacji (ang. Corporate Performance Management), powstał we Włoszech (Toskania) w 1986 roku.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK