| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Opel Astra F: demontaż miski olejowej

Opel Astra F: demontaż miski olejowej

Demontaż miski olejowej nie jest skomplikowany. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować miskę olejową w Oplu Astra F.

Na początku unosimy samochód za pomocą tradycyjnego lewarka i podpieramy go na podstawkach. Wszystkie prace przy uniesionym samochodzie wykonujemy wyjątkowo ostrożnie. Następnie demontujemy przednią rurę wydechową i przechodzimy do spuszczenia oleju silnikowego. Podstawiamy pod miskę olejową puste naczynie i zlewamy stary olej. W tym celu wykręcamy z miski olejowej korek spustowy za pomocą klucza nasadowego. Podczas wykonywania tej czynności należy zachować szczególną ostrożność. Na początku olej wypływa z dużym ciśnieniem i istnieje ryzyko poparzenia. Po zlaniu całego oleju należy wkręcić śrubę spustową.

Teraz odkręcamy przewód elektryczny od czujnika poziomu oleju w przypadku kiedy jest wkręcony fabrycznie w miskę olejową. Następnie odkręcamy blaszaną osłonę sprzęgła obok miski olejowej. Odkręcamy wszystkie śruby mocujące miskę olejową i zdejmujemy ją. Kolejny krok to odkręcenie wspornika rurki prowadzącej bagnet oleju. Na końcu wyjmujemy odrzutnik oleju, jeśli występuje w danej wersji silnikowej.

75,60 złCitroen Berlingo Peugeot Partner. Obsługa i naprawa

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana i kontrola pasków klinowych

Przechodzimy do zamontowania miski olejowej. Na początku czyścimy za pomocą szczotki drucianej śruby mocujące. Następnie usuwamy pozostałości po uszczelce gumowej. Powierzchnia przylegania musi być idealnie czysta i równa. Teraz naciągamy na odrzutnik oleju nową uszczelkę gumową. Warto wiedzieć, że występuje kilka wersji odrzutnika oleju. Jeżeli nie można zdjąć starej uszczelki, to należy wymienić cały odrzutnik. W wersjach z uszczelkami korkowymi należy włożyć jedną uszczelkę pod odrzutnik, a drugą bezpośrednio nad odrzutnik.

Przykręcamy wspornik rurki prowadzącej bagnet. Teraz pokrywamy masą uszczelniającą powierzchnie przylegania miski. W silnikach 1.6 przykręcamy delikatnie miskę olejową. Następnie dokręcamy osłonę blaszaną sprzęgła oraz rurę wydechową. Podłączamy przewód do czujnika poziomu oleju i przystępujemy do napełnienia silnika olejem. Po jeździe próbnej należy sprawdzić szczelność miski olejowej.

Zobacz też: Opel Astra F: pomiar ciśnienia sprężania

Dwuczęściowa miska olejowa

Na początku wyjmujemy z boku miski olejowej wtyk złącza elektrycznego od wskaźnika poziomu oleju. Odkręcamy śruby mocujące miskę olejową i pociągamy ją delikatnie do siebie.
Przystępujemy do wymiany. Na początku oczyszczamy dokładnie śruby mocujące miskę olejową. Następnie czyścimy powierzchnię styku miski olejowej za pomocą szmatki nasączonej w benzynie. Przystawiamy miskę olejową z nową uszczelką i wkręcamy śruby mocujące. Opuszczamy samochód na koła i uzupełniamy silnik nowym olejem. Po jeździe próbnej sprawdzamy czy nie ma wycieków.

HITY INFORU

TERMINARZ

SIE21
TydzieńPWŚCPSN
3128293031123
3245678910
3311121314151617
3418192021222324
3525262728293031

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Sławomir Ekman

Dyrektor 24EasyAudit

Zostań ekspertem Infor.pl »