| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Mercedes A klasa W168: wymontowanie zegarów

Mercedes A klasa W168: wymontowanie zegarów

Wymontowanie zegarów w Mercedesie A klasy odbywa się na dwa sposoby. W poradniku tym zaprezentujemy jak wymontować zegary w modelu W168.

Pierwszy krok w obu sposobach jest taki sam - wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i odłączamy ujemną klemę akumulatora. Zaczynamy od pierwszego typu zegarów, które były montowane w samochodach produkowanych do lutego 2001 roku.

Pierwszy krok to odkręcenie dwóch śrub w pokrywie tablicy rozdzielczej. Dostęp do nich mamy poprzez dysze nawiewu powietrza po stronie kierowcy. W tym momencie możemy zdjąć pokrywę. Teraz odkręcamy dwie zewnętrzne śruby typu Torx i wyjmujemy górną pokrywę zegarów. Następnie odkręcamy dwie środkowe śruby Torx z zestawu wskaźników, delikatnie pociągamy za zegary i odpinamy wtyczki złącz elektrycznych. Po wykonaniu tych czynności możemy swobodnie wyjąć cały zestaw wskaźników.

Zobacz też: Jak kolor podświetlenia zegarów wpływa na kierowcę podczas jazdy?

W modelach produkowanych od marca 2001 roku w niektórych modelach są potrzebne specjalne haki do wymontowania pokrywy zestawu wskaźników. Wsuwamy je do oporu w dolne szczeliny w pokrywie wskaźników tak, żeby zakrzywienia haków były skierowane na zewnątrz. Teraz obracamy haki o ¼ obrotu, co spowoduje, że zakrzywienia haków będą skierowane do góry.

Delikatnie pociągamy za nie, aby weszły w wycięcia w pokrywie wskaźników. Teraz ciągniemy jednocześnie dwa haki i zdejmujemy pokrywę. Pokrywę wyjmujemy do tyłu, ciągnąc do siebie. Wyjmujemy czujnik temperatury z prowadnicy w tylnej części zegarów. Odkręcamy środkową śrubę, wyjmujemy uchwyt z zacisków mocujących, po czym zdejmujemy zestaw wskaźników.

Zobacz też: Podświetlenie „zegarów” – czy kolor ma znaczenie?

Następnie odchylamy zabezpieczenia o ¼ obrotu i odpinamy złącza elektryczne. W tym momencie możemy całkowicie wyjąć zestaw wskaźników. Jeśli mamy do wymiany przepaloną żarówkę to obracamy ją o ¼ obrotu przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, i wyjmujemy z oprawki.

Przechodzimy do montażu. Podłączamy wszystkie złącza elektryczne i blokujemy dźwignię zabezpieczającą wiązkę przewodów. W modelach do lutego 2001 przykręcamy zestaw wskaźników za pomocą dwóch śrub Torx. Następnie zakładamy górną pokrywę zegarów i wkręcamy kolejne dwie śruby typu Torx. Na końcu zakładamy pokrywę tablicy rozdzielczej i wkręcamy ostatnie dwie śruby mocujące typu Torx.

Zobacz też: Jakie dodatkowe zegary warto zamontować?

W autach produkowanych od marca 2001 należy wkręcić śrubę mocującą cały zestaw wskaźników. Teraz osadzamy czujnik temperatury w prowadnicy w tylnej części zegarów. Na końcu zakładamy górną pokrywę tablicy rozdzielczej i wciskamy zatrzaski mocujące. Pozostaje nam podłączyć klemy akumulatora i uruchomić silnik.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bibby Financial Services Sp. z o.o.

Ekspresowe finansowanie należności

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »