| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Mercedes A klasa W168: demontaż mechanizmu i silniczka przednich wycieraczek

Mercedes A klasa W168: demontaż mechanizmu i silniczka przednich wycieraczek

Awaria wycieraczek podczas deszczowej pogody może okazać się bardzo kłopotliwa. W poradniku tym pokażemy jak zdemontować mechanizm i silnik wycieraczek przedniej szyby.

Mechanizmy wycieraczek mają to do siebie, że potrafią się zatrzeć i nagle zatrzymać. O ile silniki są bardziej wytrzymałe, z mechanizmami jest problem po kilku latach. Zanim zdemontujemy silnik, będziemy musieli wymontować mechanizm korbowy wycieraczki. Wbrew pozorom cała operacja nie jest trudna i bez problemu wykonamy ją we własnym zakresie.

Pierwszy krok to wymontowanie ramion wycieraczek. Polewamy przednią szybę wodą i włączamy wycieraczki aby mogły ustawić się w skrajnym położeniu. Zaznaczamy ich położenie za pomocą taśmy klejącej (naklejamy na szybę). Teraz zdejmujemy nasadkę ochronną z osi wycieraczki tam gdzie znajduje się nakrętka mocująca. Luzujemy nakrętkę o około 2 obroty i lekkimi ruchami w obie strony luzujemy ramię na czopie osi. Odkręcamy do końca nakrętkę i zdejmujemy ramię wycieraczki z czopu. W przypadku problemów z demontażem należy podłożyć płaski klucz pod wycieraczkę i delikatnie ją podważyć.

Zobacz też: Jak tanim sposobem zredukować luzy w mechanizmach wycieraczek w starszych modelach samochodów?

Wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i odłączamy ujemną klemę akumulatora. Otwieramy przednią maskę i odkręcamy cztery śruby pokrywy wlotu powietrza. Chwytamy za nią i ciągniemy ją do góry i wyjmujemy z prowadnic. Teraz rozłączamy złącze elektryczne podgrzewania dysz spryskiwacza, a następnie otwieramy rygielek i demontujemy zbiornik płynu spryskiwaczy.

Zdejmujemy z pompki spryskiwacza elastyczny przewód odpowiedzialny za doprowadzenie płynu do dysz spryskiwacza. Następnie demontujemy rynnę wodną. W tym celu odkręcamy pięć śrub (dwie znajdują się w górnej części, natomiast trzy w dolnej). Unosimy rynnę do góry i wyjmujemy. Za pomocą śrubokręta wciskamy zatrzask kostki silnika wycieraczki i odpinamy ją.

Zobacz też: Jak zregenerować zużyte gumki wycieraczek?

Teraz odkręcamy dwie śruby i wyjmujemy z uchwytu prawy czop wycieraczki. Następnie odchylamy długie cięgło sztywne do góry, odłączając jednocześnie ramię z uchwytu po lewej stronie. Pod widoczną nakrętką znajduje się podkładka metalowa i gumowa. Odkręcamy nakrętkę i wyjmujemy podkładki. Wyjmujemy z uchwytu czop wycieraczki po lewej stronie. Pozostaje nam odkręcić dwie śruby mocujące mechanizm wycieraczek. Wyjmujemy go i przechodzimy do demontażu silnika, jeśli zachodzi taka potrzeba.

Kiedy mamy wymontowany mechanizm wycieraczek, wyciskamy cięgło sztywne i odkręcamy trzy śruby mocujące silnik. Na pierwszy rzut oka będziemy widzieć tylko dwie śruby, trzecia jest mało widoczna.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Chmielniak

Specjalista prawa karnego gospodarczego, autor bloga Białe kołnierzyki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »