| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Skoda Octavia I: demontaż i regulacja napędu szyberdachu

Skoda Octavia I: demontaż i regulacja napędu szyberdachu

Niektóre modele Octavii mają na wyposażeniu szyberdach. W poradniku tym pokażemy jak wymontować, zamontować i wyregulować napęd szyberdachu.

Cały proces, czyli zamontowanie i wymontowanie napędu szyberdachu powinno odbywać się tylko i wyłącznie po jego zamknięciu. W poradniku tym przedstawimy dwa typy szyberdachów. Zaczynamy od dachu rozsuwanego Rockwell.

Pierwszy krok to odłączenie przewodu masowego akumulatora. Wykonujemy to tylko przy wyłączonym zapłonie. Teraz odczepiamy i wyjmujemy pokrywę napędu elektrycznego. Następnie odpinamy złącze wtykowe przewodów elektrycznych i odkręcamy śruby mocujące. W tym momencie możemy wyjąć silnik szyberdachu. Pamiętajmy, że przy montażu stosujemy tylko i wyłącznie nowe śruby.

Zobacz też: Skoda Octavia I: demontaż pompy paliwa w silniku benzynowym

Przystępujemy do regulacji. Położenie nominalne szyberdachu ustawiamy wtedy, gdy napęd został wymontowany z innego położenia lub gdy dach z powodu usterki był otwierany lub zamykany ręcznie. W celu regulacji, konieczne jest wymontowanie napędu.

Pierwszy krok to podłączenie przewodu masy do akumulatora, a następnie podłączenie przewodów elektrycznych do napędu szyberdachu.

Zobacz też: Skoda Octavia I: demontaż miski olejowej

Włączamy zapłon, wciskamy przełącznik i zamykamy szyberdach. Spowoduje to samoczynne ustawienie się szyberdachu w położeniu zerowym i wyłączenie silnika. W takim ustawieniu kiedy szyberdach jest zamknięty, montujemy silnik. Pamiętajmy o uprzednim odłączeniu przewodu masowego akumulatora i odłączeniu złącza wtykowego. Przechodzimy do montażu.

Osadzamy silnik i przykręcamy go za pomocą nowych śrub momentem 3Nm. Następnie podłączamy złącze przewodów elektrycznych i montujemy pokrywę. Pozostaje nam podłączyć ujemną klemę akumulatora i sprawdzić działanie szyberdachu.

Przechodzimy do dachu rozsuwanego Webasto. Początek pozostaje taki sam, odłączamy ujemny przewód akumulatora. Za pomocą śrubokręta podważamy obudowę i odczepiamy złącze przewodów elektrycznych. Odkręcamy śruby i wyjmujemy silnik szyberdachu. Przystępujemy do regulacji. Podłączamy akumulator i przewody szyberdachu.

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana głośników

Ustawiamy przełącznik w położenie do uchylenia dachu, następnie zamykamy dach. Teraz ustawiamy przełącznik w położenie dachu otwartego, a na końcu w położenie zamknięcia dachu. W ten sposób uzyskamy zerowe ustawienie. W takiej konfiguracji montujemy silnik, pamiętając o odłączeniu akumulatora i przewodów silnika.

Osadzamy silnik i dokręcamy za pomocą nowych śrub, podłączamy przewody oraz klemę akumulatora. Na końcu sprawdzamy działanie szyberdachu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Nowicki & Ziemczyk Adwokaci i Radcowie prawni Sp. P.

Specjaliści od prawa pracy, prawa nieruchomości i prawa korporacyjnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »