REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skoda Octavia I: demontaż pompy paliwa w silniku benzynowym

Robert Kuśpiel
Skoda Octavia I demontaż pompy paliwa w silniku benzynowym
Skoda Octavia I demontaż pompy paliwa w silniku benzynowym
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana pompy paliwa w silniku benzynowym nie jest skomplikowana jeśli znamy poszczególne kroki. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić pompę paliwa w Skodzie Octavia I.

Pierwszy krok to zlokalizowanie pompy paliwa. Znajduje się ona w zbiorniku paliwa razem z czujnikiem poziomu. W silnikach wysokoprężnych paliwo zasysane jest poprzez pompę wtryskową. W zbiorniku znajduje się tylko i wyłącznie czujnik poziomu paliwa. Warto wiedzieć, że w modelach z napędem na wszystkie koła jest trochę inne rozwiązanie.  Tutaj występują dwuczęściowe zbiorniki paliwa z konieczności zapewnienia miejsca dla wału napędowego.

REKLAMA

W każdej z komór zbiornika paliwa znajduje się czujnik poziomu paliwa. W prawej komorze znajduje się natomiast elektryczna pompa paliwa. Czujnik poziomu paliwa ma pływak ze stykiem ślizgowym. Wraz z obniżeniem poziomu paliwa, opada również pływak czujnika poziomu paliwa. W autach z dwuczęściowym zbiornikiem, sygnał odbierany jest z dwóch czujników, obliczana jest całkowita ilość paliwa co zostaje pokazane przez zestaw wskaźników.

Zobacz też: Skoda Octavia I: demontaż miski olejowej

REKLAMA

Całą operację powinniśmy wykonywać w pomieszczeniu o dobrej wentylacji. Zabrania się przebywania w pobliżu źródeł ognia. Pamiętajmy, że opary paliwa są bardzo trujące, a do tego łatwopalne. Zanim zaczniemy pracę, zalecamy zużyć możliwie największą ilość paliwa. Najlepiej jakby było to około ¼ zbiornika.

Na początku odłączamy przewód masowy od akumulatora. Odchylamy do góry tylne siedzenie i odkręcamy dekiel ochronny pompy paliwa i czujnika poziomu. Następnie odłączamy przewód dopływowy i przewód powrotny, ściskając jednocześnie zaczepy blokujące. Podczas wykonywania tej czynności zalecamy owinąć przewody za pomocą grubej szmaty. Ciśnienie panujące w przewodach doprowadzi do wytryśnięcia paliwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przewody zaciskamy odpowiednimi zaciskami lub blokujemy za pomocą dopasowanych zaślepek. Kolejny krok to odłączenie czterostykowego złącza czujnika poziomu paliwa i pompy paliwa. Teraz luzujemy nakrętkę złączkową poprzez delikatne uderzenia młotkiem. W autoryzowanych serwisach stosowane jest specjalne narzędzie. W tym momencie możemy wyjąć cały zespół pompy paliwa wraz z czujnikiem poziomu i pierścieniem uszczelniającym.

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana głośników

REKLAMA

Wylewamy paliwo z zespołu pompy paliwowej do zbiornika lub pustego naczynia. Następnie demontujemy czujnik poziomu paliwa, jeśli zachodzi taka konieczność. W tym celu odpinamy mocowania złączy i odpinamy przewody. Za pomocą śrubokręta podważamy zatrzaski mocujące i wyjmujemy do dołu czujnik poziomu paliwa.

Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Na początku wsuwamy czujnik poziomu paliwa w prowadnice na wsporniku i dociskamy ku górze do momentu aż wejdzie w ustalone położenie. Teraz podłączamy przewody do czujnika i blokujemy je za pomocą zaczepów. Następnie montujemy cały zespół pompy paliwowej w zbiorniku, zwracając uwagę żeby nie został wygięty czujnik poziomu paliwa. Pamiętajmy o zwilżeniu paliwem pierścienia uszczelniającego.

Kontrolujemy położenie kołnierza po zamontowaniu. Robimy to poprzez porównanie strzałek. Strzałka na kołnierzu powinna pokrywać się ze strzałką na zbiorniku paliwa. Montujemy i dokręcamy nakrętkę złączkową. W serwisach stosowane jest specjalne narzędzie. W przypadku braku posługujemy się tradycyjnym młotkiem (wyłącznie delikatne uderzenia).

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana rozrusznika

Podpinamy giętki przewód dopływowy i powrotny w taki sam sposób, jak były wcześniej zamontowane. Podłączamy złącza przewodów elektrycznych i dokręcamy pokrywę czujnika poziomu paliwa. Opuszczamy siedzenie i podłączamy przewód masy do akumulatora.

Po wymianie pompy zalecamy wymienić filtr paliwa. Znajduje się on przy podłodze przed zbiornikiem paliwa, jeśli patrzymy w kierunku jazdy. Wymiana nie jest wymogiem koniecznym, jednak mimo wszystko warto ją wykonać, biorąc pod uwagę niskie koszty zakupu.

Unosimy tył samochodu i podstawiamy odpowiednie naczynie pod filtr. Zaciskamy przewody paliwowe za pomocą zacisków i odłączamy je od filtru. Odkręcamy śrubę mocującą obejmę i zdejmujemy filtr. Pamiętajmy, że jest on wypełniony paliwem. W tym celu należy zlać nadmiar do pustego naczynia. Nowy filtr montujemy w taki sposób, żeby strzałka na filtrze wskazywała kierunek przepływu ze zbiornika do silnika. Podczas podłączania przewodów należy zwrócić uwagę na ich kolejność, nie można jej pomylić.

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana linki hamulca ręcznego

Na końcu udajemy się na jazdę próbną i po powrocie sprawdzamy szczelność połączeń. Wszystkie odpady, które zebraliśmy podczas całej pracy oddajemy do punktu utylizacji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA