| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Volkswagen Polo III: wymiana przednich i tylnych klocków i tarcz hamulcowych

Volkswagen Polo III: wymiana przednich i tylnych klocków i tarcz hamulcowych

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych nie jest skomplikowana. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić klocki i tarcz hamulcowe w Volkswagenie Polo III.

Następnie kontrolujemy gumowe osłony przeciwpyłowe w zacisku nie posiadają pęknięć. Jeżeli ich stan budzi podejrzenia to należy je jak najszybciej wymienić. Przedostające się zanieczyszczenia doprowadzą do nieszczelności korpusu zacisku. Teraz należy wcisnąć tłoczek. W warsztatach stosowane jest specjalne narzędzi. My skorzystamy z drewnianego trzonka młotka.

Przystawiamy go do tłoczka i wciskamy go. Należy zwrócić uwagę, żeby tłoczek nie ustawił się ukośnie. Istnieje również ryzyko uszkodzenia osłony przeciwpyłowej. Podczas wykonywania tej czynności poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym zacznie się podnosić. Należy stale go kontrolować i nadmiar odsysać za pomocą strzykawki. Płyn odsysamy do pustego pojemnika. Nie powinniśmy doprowadzić do rozlania płynu ponieważ niszczy on lakier i powoduje korozję. Zabrania się wciskania pedału hamulca, spowoduje to wypadnięcie tłoczka i konieczność wizyty w warsztacie specjalistycznym.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana tylnych bębnów i szczęk hamulcowych

Przy każdej wymianie klocków należy również zmieniać sprężyny mocujące klocki hamulcowe. Zazwyczaj producenci dołączają sprężyny do kompletów klocków hamulcowych. W przypadku braku należy kupić je oddzielnie. Montujemy je w taki sposób, żeby krótsza część była skierowana do wewnątrz. Wkładamy dolną sprężynę mocującą w ramię zacisku a następnie dokładamy górną sprężynę i instalujemy wewnętrzny klocek w ramię zacisku.

Teraz montujemy zewnętrzny klocek i zakładamy zacisk na swoje miejsce. Sprawdzamy czy jest prawidłowo osadzony i wkręcamy śruby mocujące. Moment dokręcania wynosi 25Nm. Zakładamy koło i dokręcamy śruby mocujące. Po drugiej stronie auta postępujemy w taki sam sposób. Na koniec wciskamy kilkakrotnie pedał hamulca co spowoduje ustawienie klocków w odpowiedniej pozycji.

Kontrolujemy poziom płynu hamulcowego i w razie potrzeby dolewamy brakującą ilość. Przez pierwsze 300 kilometrów unikamy gwałtownego hamowania. Klocki i tarcze musza się do siebie dopasować. Powyższy opis dotyczy zacisków montowanych do grudnia 1995 roku.

W przypadku zacisków w autach od stycznia 1996 roku należy wykonać kilka dodatkowych czynności. Należy odkręcić dwie śruby z gniazdem sześciokątnym z zacisku hamulca. Następnie odłączamy zacisk hamulca od obudowy łożyska koła. Zacisk razem z zamontowanymi klockami hamulcowymi osadzamy najpierw u dołu w obudowie łożyska koła. Odchylamy zacisk hamulca w taki sposób, żeby można było wkręcić dwie śruby z gniazdem sześciokątnym.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż skrzyni biegów

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tense.pl

Interaktywna agencja reklamowa – specjalista w zakresie inbound marketingu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »